Garbage - Version 2.0 (1998)

Rock / Pop
Label: BMG

1. Temptation Waits (4:36)
  2. I Think I'm Paranoid (3:38)
  3. When I Grow Up (3:24)
  4. Medication (4:08)
  5. Special (3:43)
  6. Hammering in My Head (4:52)
  7. Push It (4:02)
  8. The Trick Is to Keep Breathing (4:11)
  9. Dumb (3:50)
  10. Sleep Together (4:03)
  11. Wicked Ways (3:43)
  12. You Look So Fine (5:22)
  13. Can't Seem to Make You Mine * (2:54)
  14. 13x Forever * (3:54)
  15. Deadwood * (4:21)
  16. Get Busy with the Fizzy * (2:55)
  17. Soldier Through This * (3:48)
  18. Thirteen * (3:30)
  19. Lick the Pavement * (2:42)
  20. Medication * (4:10)
  21. Tornado * (3:42)
  22. Afterglow * (2:30)
avatar van Zavo
De perfecte cd om de afwas bij te doen, iets beter dan "version 1".

avatar van HiLL
Zavo schreef:

De perfecte cd om de afwas bij te doen, iets beter dan "version 1".

wahaha waarom dat nu weer...

Electro_
I Think I'm Paranoid Dat is zo ongeveer excact een nummer wat ik vind passen bij Garbage.

Een cd waar weinig op aan te merken valt.
Goeie pop songs die toch elke keer weer lekker blijven klinken.
Hopelijk komt deze band met als boegbeeld Shirley Manson weer eens met een nieuwe cd die net zo opwindend klinkt als deze.
Volgens mij kunnen ze dat best nog wel,...ze hebben het in zich.
Lijkt mij trouwens ook wel leuk om Garbage eens live mee te maken.

Bijna net zo goed als de 1e..

avatar van Snowblood
Inderdaad een heel prima plaat!

Luistert lekker weg, afwisselende nummers.. gewoon heel lekkere sound. En ja , net wat beter als version 1

avatar van SirNoodle
Ook een mooi plaatje, knappe nummers maar net iets zwakker dan hun eerste album. Goed, maar geen uitschieters.

avatar van timhardt
Veel elektronischer dan de eerste. Deze heb ik helemaal stukgedraaid. Prima plaatje als je in een feesstemming bent of je je erin wil laten brengen. 4,5*

avatar van Jumperjack
Ik vind dit absoluut de beste Garbage CD en ik vind ze allemaal goed. Ik heb Garbage 2 x live gezien, pinkpop 98 en Ahoy 99. Het optreden op pinkpop was voor mij destijds het hoogtepunt van het hele festival en dat was voor mij totaal onverwacht. De songs op version 2 maken me inderdaad erg vrolijk , hoogtepunt voor mij : When I Grow Up.

avatar van FunkStar
De beste Garbage CD met de hits Push It (met Beach Boys sample), When I Grow Up, I Think I'm paranoid en You Look So Fine!

Heerlijke CD om in de auto te luisteren!

avatar van Lukas
I Think I'm Paranoid en You Look So Fine zijn leuk, verder vind ik het toch allemaal niet meevallen eigenlijk. 3*

EVANSHEWSON
Ik hoorde Evert Vennema op de Vlaamse Radio één, in het wielerprogramma "Radio Tour", dat de Tour de France op de voet volgt, een nummer van Garbage afkondigen, maar ik weet niet meer precies welk nummer, met volgende commentaar :
"Garbage, vroeger een band met een hard randje, maar dat nu méér en méér klinkt als Texas..." en ik vond dat hij er BAL opzat met zijn commentaar.

avatar van Tribal Gathering
Ik vind dit eigenlijk ook best een goed album maar ik heb hem al jaren niet meer gedraaid. Telkens als ik zin heb in een cd'tje van deze band wordt het toch altijd het debuutalbum.

Tracks 9 t/m 11 vind ik iets minder. Special is er eentje om lekker mee te bleren. Ik zal dit album eerdaags toch maar eens uit de kast halen.

avatar van Nanne-1995
beter dan hun vorige

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Ik heb twee Garbage cd's: versie 1.0 en versie 2.0. Beide kennen enerzijds een aantal op zich sterke songs, maar beide doen tegelijkertijd ook nogal gedateerd aan. Vooral de wat 'hardere' nummers met een wat hoger electronic-gehalte konden me indertijd niet echt bekoren en doen nu echt vreselijk gedateerd aan.

't Is echter niet allemaal kommer en kwel: met name Temptation waits, I Think I'm Paranoid, Push It en You Look So Fine mag ik nog graag horen.

avatar van evil23
Deze cd vind ik juist heel erg goed en mooi tegelijk. Het kwam uit in 1998 en bij het horen van de eerste single: I think i'm paranoid was ik meteen verkocht. Vergeleken met het debuut was dit een hele volwassen plaat die nog veel uit het cd-rek komt.

avatar van Mandylion
Leuk album; inderdaad elektronischer dan het debuut en ook minder hard. Ik vind het niet echt beter of slechter, maar gewoon anders goed. Bij Version 2.0 klinken de instrumenten wel wat beter bij elkaar. Vooral The Trick Is to Keep Breathing vind ik een erg mooi nummer. Niet dat je denkt "huilen", maar gewoon mooi geluid. En de andere nummers zijn ook erg leuk. Goed album dus!

avatar van LucM
Natuurlijk hetzelfde als het debuut, alleen komt er nog een tikkeltje meer elektronica aan te pas en liggen de songs nog een ietsje gemakkelijker in het oor. De productie lijkt ook een tikkeltje beter.
Maar het allerbelangrijkste zijn natuurlijk de songs en op dat gebied is het in orde. "I Think I'm Paranoid", "When I Grow Up", "Special" en "Push It" vind ik prima songs evenals afsluiter "You Look So Fine".
Na dit album ben ik Garbage uit het oog verloren en heb ik mij op andere bands geconcentreerd. Ik ben altijd geneigd om twee albums van een band te kopen en dan af te haken, tenzij ze met een meesterwerk afkomen.

avatar van Carolaah
Lekker plaatje hoor,
maar ja ik loop er niet warm van of voor.
Vind de kwaliteit van de nummers ook niet zo geweldig..

Beetje te poppy-geluid.. wel apart zo hier en daar..

I think I'm paranoid vind ik het absolute hoogtepunt

avatar van MartinoBasso
Een veel te glad album met enkele onweerstaanbare singles.
Ik vind Garbage een typische singles band.

avatar van barrett
Ja idd Garbage kun je best defineren als een singles band, op dit album heb je enkele sterke singles en de rest is meer van het zelfde maar van mindere kwaliteit.
Na een song of 5 vraag je je al af of je niet op repeat hebt gedruk, de beats en de zangstijl blijven bijna constant het zelfde. Spijtig want ik vond wel dat ze een goede sound hadden.

avatar van Mandylion
Viel na herbeluistering laatst behoorlijk tegen... het leek ineens allemaal erg op elkaar. Misschien was ik moe? Alleen Hammering in My Head en Wicked Ways, nummers die ik pas later ging waarderen aan dit album, klonken nog echt leuk. Mijn eerdere favorieten leken vervaagd. Misschien een tijd met rust laten en dan weer gaan luisteren...? We zullen zien. Ik laat mijn stem voorlopig staan.

avatar van TomvanderHeuvel
het wordt tijd dat dit bandje eens aan pensioensparen begint te denken, en ons nog eens een cd'tje tevoorschijn tovert. TEMPTATION WAITS, tja, en de toon is gezet ? STUPID GIRL, de wereld single van de band, maar wie ben ik? The trick is to keep breathing ... of hebben ze hier even goed naar KATE BUSH geluisterd? Mooi gepikt ! I love it !

avatar van wibro
Ik vond dit prima muziek in de jaren negentig, maar nu na herbeluistering komt het toch wel een stuk minder over. Ik vind dit album wel gelijkwaardig aan hun debuut maar wat hierna volgt is allemaal te veel van hetzelfde. Twee albums Garbage is ook meer dan genoeg.
Beste nummers; "I Think I'm Paranoid" en "Push It".

avatar van Thomas86
tommie86?s Journal ? Garbage in De Melkweg - Concertrecensie ? Last.fm

I Think I'm Paranoid was het hoogtepunt gister in de Melkweg, sowieso nog een prima concert! En in november komen ze alweer terug, dan is Paradiso aan de beurt.

Vind dit album trouwens helemaal niet verkeerd, een echt 3,5 sterren plaatje.

avatar van E-Clect-Eddy
Op 22 juni komt er een jubileum editie uit van dit album met 10 bonustracks, oorspronkelijke b-kantjes van de singles uit die periode. Er is ook een jubileum tour aan gekoppeld en in september doen ze Nederland éénmalig aan.

Lick the Pavement is nu van b-kantje tot single gepromoveerd

1,5
De eerste cd is nog goed te beluisteren, wellicht ook door een extra vleugje nostalgie. Version 2 daarentegen is voor mij echt helemaal 2 x niks! I Think I'm Paranoid is het enige liedje dat ik kan afluisteren van deze plaat.

Het debuut heb ik destijds veel gedraaid, geweldige plaat. Bij de opvolger ben ik afgehaakt, ik vond de singles wel leuk, maar nooit zo leuk dat ik getriggerd werd dit album op te zoeken. Nu ik het terughoor snap ik ook wel waarom, de productie is wat gelikter, terwijl juist het gruizige karakter van de debuutplaat me wel aansprak. Nu is deze plaat prima aan te horen, al krommen mijn tenen voorzichtig als in You Look So Fine dat kinderachtige papapapa-papapapa-refrein wordt ingezet.

Gelukkig staat daar dan weer een juweeltje als The Trick Is to Keep Breathing tegenover, het enige nummer hier dat zich kan meten met de hoogtepunten op het debuut.