Vals Licht - Dieseljunks (2000)

Label: Suburban

1. Het Licht (3:25)
  2. Ik Riep Jouw Naam (4:32)
  3. Mensenrechten (4:19)
  4. Mijn Hart Staat Stil (3:42)
  5. Breekbaar (4:53)
  6. Lees Mijn Hand (4:05)
  7. Als Dit de Laatste Dag Was (3:37)
  8. In het Honderd (4:28)
  9. Ik Weet Dat Alles Beter Gaat (4:21)
  10. Zomaar een Dag (3:23)
  11. Blik in Jouw Ogen (4:07)
  12. Over het Water (6:51)
avatar van Funky Bookie
Toch wel wat teleurstellend na het ijzersterke debuut.
De grunge is eruit verdwenen en het is een poprockplaat geworden. De teksten zijn nog steeds prima verzorgd en het is ook een prima album dat alleen maar tegenvalt omdat het debuut zo goed is.

avatar van OzzyLoud
Ik had dit album destijds blindelings aangeschaft omdat het debuut zo verschrikkelijk goed was.
Nou, kwam ik effe van de koude kermis thuis zeg!........ Het harde rockgeluid was compleet verdwenen en had plaatsgemaakt voor toegankelijke gitaarpop. Ik heb het net nog niet in de prullenbak gesmeten maar wel jarenlang bewust genegeerd. Toen ik besefte dat Trockener Kecks zich had geëvalueerd van Punkrock tot mainstream, wat ik ook verdomd goed vond, kwam Dieseljunks weer in het vizier. En nu ik het ook weer terugluister moet ik wel zeggen dat het me behoorlijk meevalt. Het geluid is breder/rijkelijker waar de hammond orgel ook zo hier en daar zn stempel drukt. Mensenrechten en Lees Mijn Hand zijn toch aardige rockers maar het beste/mooiste nummer is Als Dit De Laatste Dag Was. Track 10 en 11 zijn voor mij de enige echte zoutloze nummers. Voor de rest is het geen hoogdravende schijf, ik zou nu zeggen "best aardig". Met het nummer Het Licht hebben ze nog een bescheiden hitje gehad maar dit album heeft ze toch niet echt verder gebracht ondanks het vriendelijker geluid.