John Carpenter & Dave Davies - Village of the Damned (1995)

Score
Label: Varèse Sarabande

1. March of the Children (8:07)
  2. Children's Carol (1:43)
  3. Angel of Death (1:38)
  4. Daybreak (1:16)
  5. The Fair (1:34)
  6. The Children's Theme (1:17)
  7. Ben's Death (3:20)
  8. The Funeral (1:55)
  9. Midwich Shuffle (2:04)
  10. Baptism (1:06)
  11. Burning Desire (5:01)
  12. Welcome Home, Ben (1:05)
  13. The Brick Wall (3:21)
avatar van nlkink
De soundtrack van de Amerikaanse remake van de Britse klassieker uit begin zestiger jaren. Qua uiterlijk bijna een exacte copie en de remake voegt niks toe aan het origineel.
Maar voor Kinksfans is de soundtrack interessant omdat deze door gitarist Dave Davies is gemaakt in samenwerking met regisseur en vriend John Carpenter.
Mensen die van Dave ruig gitaarwerk verwachten komen thuis van een koude kermis. De (instrumentale) tracks zijn ingetogen en hebben een akoestisch karakter. De muziek kabbelt aangenaam door. Met de kennis die ik in de negentiger jaren van Dave's muziek had was deze soundtrack een aangename verrassing.