Biohazard - State of the World Address (1994)

Label: Warner Bros.

1. State of the World Address (3:18)
  2. Down for Life (3:45)
  3. What Makes Us Tick (2:23)
  4. Tales from the Hardside (5:40)
  5. How It Is (4:01)

met Sen Dog

6. Remember (3:40)
  7. Five Blocks to the Subway (3:13)
  8. Each Day (3:52)
  9. Failed Territory (5:40)
  10. Lack There Of (4:46)
  11. Pride (3:16)
  12. Human Animal (4:53)
  13. Cornered (3:11)
  14. Love Denied (5:55)
slaemperayreon
Dit is waaarschijnlijk hun beste, alleen een wat mmatige productie.

avatar van Eddie
Deze heb ik vandaag ook voor het eerst in jaren weer gehoord en ik moet zeggen dat in tegenstelling tot Urban discipline ik dit nog wl een vette plaat vind, ik blijf bij 4*

battlemaniac
vet album!!!!!!!!!!

avatar van Fza
Fza
Beste plaat van Biohazard.

Kingsnake
Absolute klassieker.
Een must voor iedereen, ongeacht de muzieksmaak.

Alleen al Failed Territory en Love Denied verplichten de aanschaf.

Gewelidge solo's, harde riffs en denderende drums.

avatar van trebremmit
Erg laag gemiddelde voor zo een strakke plaat.

avatar van discipline
inderdaad een erg laag gemiddelde voor zo'n legendarische plaat een dikke 4*

Berichten verplaatst naar Biohazard

avatar van Edwynn
Een veel betere productie dan voorheen. Een handvol ijzersterke rampestampers. Tales From The Hardside bijvoorbeeld (!)De wereld lag aan de voeten van Biohazard. Toch luister ik op een of andere manier minder vaak naar State Of The World Adress dan naar de twee eerdere albums van de band. Wellicht komt dat door de wat anoniemere tracks die zich op de tweede helft van de cd ophouden.

avatar van Slick
Deze week weer eens opgezet en direct een week op repeat. Ik kon alles nog meebrullen. Ik vind alle tracks gruwelijk, met als hoogtepunten:
- Down for Life
- How it is
- Five Blocks to the Subway

Een motherfuckin' classic.

Ozric Spacefolk
Vreemd lage score?!? Zijn er zoveel haters?!?

avatar van Edwynn
Een paar mensen stemden onder de 3 sterren. Valt dus wel mee met de haters toch?

Het album is m.i. een beetje teveel gericht op het grote publiek. De betonnen charme van het debuut en Urban Discipline ging daardoor wat verloren.
Staat nog altijd wel een handvol moddervette tracks zoals Tales From The Hardside of Love Denied tegenover. Maar ook een aantal nietszeggende nummers zoals Lack There Of en Failed Territory.

Vind ik dan.

Ozric Spacefolk
Ik vind Failed Territory waanzinnig, met dat schitterende intro.

avatar van frolunda
Ozric Spacefolk schreef:
Ik vind Failed Territory waanzinnig, met dat schitterende intro.
Ik ook,vind State of the world adress trouwens over de hele linie erg sterk.Is ook het enige Biohazard album wat ik nog regelmatig draai hoewel ik er nog twee meer heb.Vooral op de eerste helft staan met onder andere Down for life,Tales from the hard side en het titelnummer enkele klassiekers.Ook de productie van Ed Stasium kan me erg bekoren.

hardcore klassieker

avatar van trebremmit
Toentertijd helemaal grijsgedraaid, vooral Tales from the Hardside is heerlijk.
Vandaag weer eens opgezet, de cd heb ik gekocht rond de release (met oranje jewelcase) en die speelt nog goed af, dit blijft mijn favoriete album van hun, maar dat heeft ook te maken met jeugdsentiment, want dit werd echt overal gedraaid bij vrienden toen, en How it Is kwam nog wel eens voorbij op MTV als ik het goed heb.

avatar van milesdavisjr
Een redelijk album wat ik in de loop der tijd steeds minder ben gaan waarderen. Dat heeft te maken met het feit dat ik voorganger Urban Discipline het 'straatgevoel' van Brooklyn beter vindt weergeven. 'State' werd (wat ook later bleek) gemaakt met het idee om door te breken. Er werd ook niets aan het toeval overgelaten. Er staan enkele uitstekende nummers op zoals het titelnummer, State of the World Adress, Five Blocks to the Subway en prijsnummer; Human Animal. How It Is, Remember, Each Day, Lack There Of, Pride en Cornered zijn echter nummers die op mij geen enkele indruk maken. De productie is een grote stap voorwaarts in vergelijking met zijn voorganger, maar Urban Discipline is eigenzinniger, gruiziger en telt simpelweg meer betere songs.