Rory Gallagher - Against the Grain (1975)

Ierland
Blues / Rock
Label: Buddha

1. Let Me In (4:07)
  2. Cross Me Off Your List (4:29)
  3. Ain't Too Good (3:59)
  4. Souped-Up Ford (6:27)
  5. Bought and Sold (3:37)
  6. I Take What I Want (4:25)
  7. Lost at Sea (4:09)
  8. All Around Man (6:18)
  9. Out on the Western Plain (3:55)
  10. At the Bottom (3:25)
  11. Cluney Blues * (2:16)
  12. My Baby, Sure * (2:55)
EVANSHEWSON
Klassiek bluesrockalbum van een klassiek bluesrocker, punt.

****

avatar van skinnyvinnie
Rory Gallagher komt live het beste uit de verf, toch vind ik dit een heerlijk album! Ik heb de lp en de cover is anders.

avatar van Dexter
Met het tabblad corrigeren (rechtsboven) kun je de juiste hoes insturen. Het komt vaker voor dat de afbeeldingen die van de cd re-issues zijn in plaats van de originele hoezen van de LP.

avatar van Ronald5150
"Against the Grain" is gewoon weer een prima plaat van Rory Gallagher. Dat hij een uitzonderlijke gitarist was is weer overduidelijk op deze plaat uit 1975. Gallagher kiest in mijn ogen veelal voor een rockbenadering of een bluesbenadering. "Against the Grain" is wat mij betreft meer gericht op rock dan op blues. Dit is geen straf, maar ik prefereer de echte bluesman in Rory Gallagher (bijvoorbeeld op zijn gelijknamige debuutplaat of op "Calling Card", de opvolger van "Against the Grain"). Desalniettemin is "Against the Grain" een aanrader voor elke liefhebber van gepassioneerd gitaarspel. Overigens is de track "All Around Man" wel doorspekt met blues. Dat maakt deze dan ook mijn favoriet van dit album.

avatar van freakey
Hoes gecorrigeerd

avatar van Chungking
Ain't too good is veruit het beste nummer!
Met Bought and Sold als runner-up

Verder zijn er interresantere platen in zijn oevre... maar toch nog de moeite (Gallagher maakte echt niets slechts)

WPE
Een puike plaat van Rory. Eerlijke bluesrock, heerlijk om nu nog steeds naar te luisteren.

avatar van AdrieMeijer
Mooie herinneringen aan deze plaat. Hoewel... Ik had de cd net in mijn bezit toen we een nieuw huis kochten. Elke avond na mijn werk verliet ik het gezin om te gaan klussen in een kaal, behoorlijk uitgewoond huis. En Rory stond de hele tijd aan, afwisselend Against The Grain en Calling Card..
Het klussen zat vaak afschuwelijk tegen, noeste arbeid van een hele week bleek soms in één nacht teniet gedaan en ik heb heel wat woedetranen weggeslikt, maar altijd sleurde de bluesrock van Rory Gallagher me er doorheen. En nu nog, als ik songs van deze cd hoor, ben ik weer helemaal terug in die kale woning met die felle bouwlamp en die verfgeur. Niet echt wat je zegt "een fijne jeugdherinnering" maar het heeft er wel voor gezorgd dat de muziek van Rory Gallagher een mooi plekje in mijn platenkast en mijn hart heeft veroverd.