Harrie Jekkers - Mijn Ikken (1997)

3,98

Label: CNR

1. Met een Goudvis Naar Zee (3:35)
  2. Zo Mooi (4:32)
  3. De Engelbewaarder (3:40)
  4. De Kat (2:39)
  5. Nooit Meer Terug (3:41)
  6. Partnerjacht (2:47)
  7. Leve de Schaamte (5:38)
  8. Ik Hou van Mij (2:35)
  9. Mijn Moeder (3:17)
  10. Papa (3:17)
  11. Mijn Ikken (9:53)
  12. Nu Ik Nog Leef (3:45)
14 BERICHTEN 2 MENINGEN
avatar van rushanne
geplaatst: 13 september 2010, 13:48 uur [permalink]
Luister eens naar Nu Ik Nog Leef, toch een parel in het oeuvre van de heer Jekkers.

geplaatst: 13 september 2010, 18:54 uur [permalink]
Ik hou van jou vind ik het mooiste nummer. De uitvoering op deze cd overigens wat minder, hoor 'm liever live.

geplaatst: 16 november 2012, 20:07 uur [permalink]
[quote]Ik hou van jou vind ik het mooiste nummer.[quote]

!?!
Het liedje heet: Ik Hou Van Mij. Daar gaat het hele liedje juist om!
Verder heb je overigens wel gelijk, dat-ie live beter is. Ik vind sommige liedjes op deze C.D. gearrangeerd door Ton Scherpenzeel een beetje 'Too Mush'.

geplaatst: 19 november 2012, 07:05 uur [permalink]
Dat is suf, tuurlijk, je hebt gelijk

avatar van vincentcorjanus
geplaatst: 28 augustus 2013, 17:28 uur [permalink]
Wat een prachtige plaat is dit zeg! Eindelijk heb ik de cd kunnen bemachtigen via Marktplaats na 2 jaar zoeken, ik had het album voorheen al gehoord dankzij Spotify.
Ik kan eigenlijk bijna alleen maar lovend over dit album zijn, stuk voor stuk prachtige nummers Ik Hou van Mij, Nu ik nog Leef, Nooit meer terug, Vooral de bijna 10 minuten durende titelsong is een waar meesterwerk, toch vind ik het nummer Zo Mooi het mooiste het heeft iets melancholisch en ook de tekst spreekt mij erg aan. Wat ook mooi is dat Harrie 2 nummers over zijn ouders heeft gemaakt , prachtig!
Gelukkig is er ook volop humor aanwezig op de plaat luister maar eens naar het nummer Partnerjacht erg grappige tekst en ook het melodietje is erg leuk. 2 mindere nummers vind ik Leve de Schaamte en De Kat die nummers skip ik vrijwel altijd. Door die twee nummerd is het net geen 5 sterren geworden dus *4,5

geplaatst: 29 augustus 2013, 15:58 uur [permalink]
Ik hoor Jekkers eerlijk gezegd liever live. Zijn eerste twee solo-C.D.'s Harrie Jekkers - Yoghurt met Banaan (1988) en Harrie Jekkers - De Man in de Wolken (1991) vind ik vele malen beter. Ik vind namelijk de begeleiding bij sommige nummers wat over-de-top, zoals het engelenkoor bij De Engelbewaarder.
Zo Mooi is, inderdaad vincentcorjanus, een prachtig nummer. Dat is ook een cd-single geweest.
En wat ik enorm opvallend vind -en waarschijnlijk heeft Harrie Jekkers dat met opzet gedaan- : de nummers Mijn Moeder en Pappa duren op de seconde even lang.

Ik vind het een leuke plaat, maar ik vind de arrangementen van Ton Scherpenzeel niet altijd even goed. Dat is het enige minpuntje eigenlijk.

avatar van vincentcorjanus
geplaatst: 30 augustus 2013, 08:00 uur [permalink]
Ted Kerkjes schreef:

Hm stoor ik mezelf eerlijk gezegd niet zo aan Wat grappig van de nummers Mijn Moeder en Pappa, was mij nog niets eens opgevallen.

avatar van "H."

geplaatst: 8 maart 2014, 19:47 uur [permalink]
Leuk album van deze sympathieke Hagenees! Mijn Ikken vind ik een qua tekst wel erg mooi gevonden. Heel herkenbaar de beschrijving van de leeftijd-fasen en wat daar bij hoort. Gebruik de tekst van dit nummer nog wel eens beroepsmatig in mijn praktijk.
Weet iemand overigens waar de heer Jekkers is gebleven? (Te) lang niets meer van gehoord of ligt dat aan mij

geplaatst: 8 maart 2014, 20:35 uur [permalink]
Hij gaat binnenkort weer het theater in, samen met Jeroen van Merwijk naar ik meen.

geplaatst: 9 maart 2014, 12:15 uur [permalink]
Inderdaad. Onder de naam 'Jekkers en Jeroen'.

avatar van "H."

geplaatst: 10 maart 2014, 18:38 uur [permalink]
Bedankt voor de info. Zo meteen ff googelen waar ik hem kan gaan zien

avatar van berken
geplaatst: 10 maart 2014, 20:30 uur [permalink]
Te gek, lang genoeg moeten wachten!

avatar van Edjo
geplaatst: 16 augustus 2015, 22:26 uur [permalink]
Het wordt tijd voor een " mijn ikken" naked

avatar van hrmnbstr
geplaatst: 27 oktober 2015, 17:00 uur [permalink]
Harrie Jekkers is veel beter live. De arrangementen van Ton "Kayak" Scherpenzeel verpesten de nummers in mijn ogen. Het intieme van de nummers gaat daardoor verloren. Hierdoor is het, in mijn ogen, bijna geen kleinkunst meer. Alle liedjes op dit album zijn eigenlijk veel mooier op de registraties van Jekkers' theaterprogramma's, op De kat en Nooit meer terug na; die zijn nieuw. Verder vind ik het nummer Nooit meer terug, zowel tekstueel als muzikaal een wangedrocht.
De arrangementen verpesten dus helaas vrijwel alle nummers. Dankzij de sterke teksten toch drie sterren.