Arsenal - Outsides (2005)

België
Electronic / Pop
Label: Playout!

1. Saudade (Part 1) (1:31)
  2. Saudade (Part 2) (4:12)

met Mario Vitalino Dos Santos

5. Either (4:53)

met Domenico Vaccaro

6. Buy in Late (5:58)

met Aaron Perrino

7. In Your Mind Only (5:47)

met Leonie Gysel

8. Shu Qi Ni de Tou Fa (5:44)

met Chi Zhang

9. Personne Ne Bouge! (4:11)

met Baloji

10. Northern Soul (4:05)

met Aaron Perrino

11. Submissão (3:58)

met Ruth Da Costa

Switch vind een prachtige single. De rest nog niet gehoord. Staan op Lowlands.

Geweldige cd!Saudade,switch,personne ne bouge,...zijn stuk voor stuk prachtige nummers.Ik heb ze dit jaar op Marktrock en Pukkelpop gezien en ze bouwden telkens een feestje.Live vind ik hen nog beter dan op cd.4.5*

Is idd een zeer fijn chill-schijfje. Typische maar o zo aanstekelijk gitaargeluidje... fijn ding, halen die handel zou ik zeggen

Live vind ik Arsenal een geweldig aanstekelijke groep, maar op cd klinkt het toch allemaal wat minder. Zo is"Saudade" live echt een bom, maar op cd vind ik er niets speciaal aan.

Ik vind het een schitterend album. Alle liedjes blijven boeien doordat de groep zoveel verschillende genres, stemmen,.. gebruiken in hun muziek. Het is een veelzijdige cd om gewoon naar te luisteren maar ook om je op te bewegen.

Typisch zo'n zomercd. Vaak beluisterd in de vakantie, maar zet em nu eigenlijk niet meer vaak op. De kwaliteit van de nummers ligt een stuk hoger dan de vorige cd vind ik, met als uitschieter voor mij "Either".
Heb ze jammer genoeg gemist op pkkp.. andere keer dan maar!

Dit is voor mij persoonlijk één van zo niet de allergrootste zomerplaat zet saudade in de winter op en je hebt geen centrale verwarming meer nodig

avatar van Onderhond
0,5
Vreselijk platte popmuziek die even opgewekt en zomers klinkt als die zevende zwaar bewolkte dag in de zomervakantie terwijl ze al vijf dagen stralend weer voorspellen en je dan toch eindelijk dat tripje naar de zee ondernomen hebt.

Och, muziekpurist. Toen ik op Werchter wakker werd bij deze muziek, kon ik een smile toch niet bedwingen. Het moet niet allemaal 'autechre' zijn eh.

prachtige plaat volgens mij , met heel veel verschillende liedjes . Ze zijn wel inderdaad live veel beter , dan op cd .

avatar van yeahyeahyeah
Een leuk album. Er is een nummer dat er ver bovenuit steekt: Switch is onwaarschijnlijk mooi!

avatar van mstb
Heel goed cd van Belgische bodem. Dit jaar op Rock Werchter vond ik ze al goed spelen nadat ik hun set op Maanrock ( te mechelen) minder vond. Misschien omdat ik ze toen nog niet echt kon waarderen. Terug naar outsides... Switch, suadade, personne ne bouge klinken lekker. Een heerlijke plaat waardoor je op een koude winterdag direct zit met dat zomerse gevoel

4 sterren erbij voor de jongens van Arsenal

superplaat!
ik heb de cd nog maar net gekocht, veel te laat natuurlijk.. Ik heb hun site eens gecheckt, maar het blijkt dat ze dit jaar nog geen optredens gepland hebben..

EVANSHEWSON
Het was een hype en ik kende Saudade van op de radio. Heb mij er een beetje aan mispakt, want ik vind het behoorlijk overroepen, of ik snap deze muziek niet echt, op Saudade na, dan.
Pffft.

Voorlopig 3 sterren, kom echt niet hoger...
***

avatar van dejean89
Ik vind dit echt een schitterende plaat. Ik had eerst al Oyebo Soul gekocht, en was toch wel onder de indruk. Outsides daarentegen was ik niet gewoon van onder de indruk, maar was ik direct verkocht aan! Ik ken de cd ondertussen al goed vanbuiten, ondanks de dikwijls niet-meezingbare teksten! Ik heb ook wel de indruk, dat de muziek een beetje.. "vreemd" is. Ik heb de plaat al aan veel mensen laten horen, en sommigen vinden het raar en vinden er niks aan, anderen vinden het dan weer meteen goed. Ook live zijn ze zeer hard te genieten. In April 2008 brengen ze hun derde album uit, en gaan we ze eindelijk terug meer live zien optreden. Check ook allemaal het filmpje op Youtube 'Saudade live in De Laatste Show', zeker en vast de moeite als je van deze muziek houdt!

Nee, ik was direct verkocht, en de cd verdiend van mij een mooie 4,5*!

avatar van Johanv4434
Hoewel ik hem al een tijdje niet meer beluisterd heb, vind ik het wel een goede cd. Vooral zeer aanstekelijk in de zomer, maar voor de rest van het jaar ook perfect luisterbaar.

avatar van Jonasds
Ze zijn echt sterk live, dat kan niemand ontkennen!

ik vind switch echt geweldig! en de rest natuurlijk ook! hun eerste cd, oyebo soul vind ik ook echt supergoe en wat tof is da ik nu ook portugees versta, ervoor, toen ik deze cds ontdekt had nog niet, dus dat maakt et herluistere extra leuk
maar ik vraag me nu af of die derde cd van hen de moeite is? kvind deze allessinds suuuuupergoe!

bahtjie schreef:

3de cd vind ik zelf toch iets heel anders als deze tweede. Op de tweede kom je steeds vaak dezelfde instrumenten tegen die het die ingetogen sfeer meegeven en je aandacht erbij houden tot het laatste nummer ! Hun laatste ( Lotuk) vind ik na een tijdje toch al snel beginnen te vervelen. Meer iets om als achtergrondmuziek op te zetten. Er zitten inderdaad wel een paar briljante nummers tussen (Estupendo - Lotuk - Selvagem) die wel iets meer up -tempo zijn maar het overgrote deel van hun Lotuk-nummers haalt niet het niveau van hun tweede cd vind ik.

avatar van sq
sq
Ik dacht dat ik het al eens eerder had opgemerkt, maar het staat er nog niet.

Eenieder die 'Switch' een mooi nummer vindt zou eens moeten luisteren naar 'Mesopotamia' van de B-52's, een nummer van 23 jaar eerder. Titelnummer van deze: The B-52's - Mesopotamia (1982)

avatar van OlivierL
Een van mijn favoriete CD's, zou er elke week wel naar kunnen luisteren!
Nog iemand die vindt dat het verschil tussen Saudade pt.2 op zich of ditzelfde lied voorafgegaan door pt.1 enorm is?
Ik bedoel hiermee dat de intro een prachtig voorsmaakje op de cd is!
Ik vind het moeilijk om een favoriet te kiezen maar die zal dan toch Switch worden..
Verder vind ik ook Either en Northern Soul super!

Ik wacht vol spanning op een volgend album, maar weet toch niet zeker of er nog één zal komen?

khonnor
net iets sterker dan de opvolger, vooral dankzij de lekkere bijdrage van baloji op personne ne bouge....

arsenal blijft voor mij echter een geval van goed geprobeerd maar net niet. iets te doordacht en platgeproduceerd. iets te weinig emotie en echtheid.

avatar van Ernie
deze lag voor amper 5 euro naar mij te staren bij de laatste cd-aanschaf tocht en wat ben ik blij dat ik niet getwijfeld heb om hem mee te nemen. Ooit al eens live gezien ook maar toen kende ik nog nix van hen. the coming en switch zijn 2 schitterende zomerse beats die vooral door de drive en vocals op die song er uit springen. ook Shu Qi Ni de Tou Fa hoort in dat rijtje thuis. de rest van luistert gewoon lekker weg en dient het geheel. mooie zomerplaat en een herkansing voor mij op cactus dit jaar om wat nummer te herkennen

De toevoeging van Aaron Perrino (Sheila Divine) op Buy In Late is geweldig, wat een stem. Maar ook Baloji (Starflam) brengt een heerlijke toets. Wat zijn die mannen van Arsenal goed in het vinden van de juiste partnerships.