Arsenal - Oyebo Soul (2003)

Belgiƫ
Electronic / Pop
Label: Wha? Roots

1. Angola (4:36)

met Deeply Light

2. Amelaka Motinga (4:04)

met Zacharias en Zeus

3. Mr. Doorman (4:38)

met 72 Soul, Dwayne Williams en Ruth da Costa

4. Far I Have Come (7:34)

met Deeply Light

5. Dinah (4:42)

6. A Volta (6:41)

met Deeply Light en Mario Vitalino Dos Santos

7. Longee (6:02)

8. Tigerwoods (5:07)

met Dudu

9. How Come? (7:37)
  10. Longee [Fresh 4T4 Vocal Mix] * (7:34)

met Ruth da Costa

11. A Volta [12'' Version] * (5:11)

met Deeply Light en Mario Vitalino Dos Santos

longee is een schitterend nummer en mr. doorman was een vrij aanstekelijk hitje. maar de rest van het album is ondermaats. het duo teert teveel op het 'exotische' effect van portugese lyrics en bossa nova ritmes. al bij al zeer ongeïnspireerd, nergens fris...
toch nog ** 1/2 sterren voor de twee singletjes.

Longee en Mr Doorman zijn ook de enige nummers die ik ken van dit album. Moet het nog altijd eens kopen. Hun live reputatie overstijgt hen. Ik ga ze zien op Lowlands!

jacom schreef:

toch nog ** 1/2 sterren voor de twee singletjes.

hmm, ik vind dit juist een zeer sterk album, een lekker lounge-plaat, ik luister hem graag in de auto, gezellig sfeertje,

onfris?

mo allee jong,

raar

oké, a volta klinkt ook wel lekker, maar de rest is absoluut niet van hetzelfde kaliber. de uitdrukking 'herkauwde lounge' komt spontaan in m'n hoofd. maar anderzijds begrijp ik wel dat mensen dit goed kunnen vinden, maar het is niet echt mijn stijl.

Behoorlijke cd.Vooral Mr.Doorman,A volta en Longee zijn schitterende nummers.Maar de nieuwe cd Outsides haalt een hoger niveau dan deze.Bovendien komen de nummers live meer tot hun recht.3.5*

Fris muziekgezelschap uit België dat leunt op exotische zangeressen en stijlen.

"Dinah" speelt nu,

mm hemels mooi

precies nen engel > da refrein

Dielie schreef:
"Dinah" speelt nu,

mm hemels mooi

precies nen engel > da refrein

Ela, waarom loopt gij niet rond op ons Belgen topic in het forum?

avatar van Dielie
amaja Bloomke, kwiskik da nie mijnen engel

kzal direct keer gaan kijken wacht

Krazojev schreef:

Live spreekt deze groep me inderdaad veel meer aan dan op cd. Maar deze cd vind ik toch een tikkeltje beter dan zijn opvolger.

Sexy muziek, maar geen echte blijver. Vind hem niet zo sterk als Outsides.

avatar van Dielie
damn, mooi album, ligt nog eens op na lange tijd, lekker groovy, aanstekelijk, dansbaar, gezellig,

goede muziek , maar outsides is veel beter . Op deze cd lijken de liedjes zeer gelijkend allemaal
Maar longee is prachtig !

Ik heb Arsenal afgelopen zaterdag gezien op het Nazomerfestival in Middelburg. De eerste keer dat ik ze live zag. Oyebo Soul had ik inmiddels grijs gedraaid. Goede cd, vooral voor in de auto of als achtergrond. De nummers blijven in je hoofd zitten. Live, zijn ze beter dan op cd vind ik. Meer volume, minder vlak. Outsides ken ik niet, maar ben benieuwd naar deze cd sinds afgelopen zaterdag.

Rijk gekruid arsenaal aan sounds, fraaie melodieën en opzwepende beats. Spijtig dat deze plaat af en toe op de zenuwen werkt. ***