Rory Gallagher - Jinx (1982)

Ierland
Blues / Rock
Label: Chrysalis

1. Signals (4:31)
  2. The Devil Made Me Do It (2:54)
  3. Double Vision (4:48)
  4. Easy Come, Easy Go (2:54)
  5. Big Guns (3:25)
  6. Jinxed (5:10)
  7. Bourbon (3:25)
  8. Ride on Red, Ride On (4:17)
  9. Loose Talk (3:50)
  10. Nothin' but the Devil * (3:08)
  11. Lonely Mile * (4:37)
Deze plaat vind ik minder dan het jaren 70 werk. The Devil made me do it is wel geinig en deed het live ook goed (Rockpalast!). Maar Gallagher begint zich te herhalen.

Father McKenzie
Ik vind deze plaat misschien zijn minste. Weinig overtuigend, en weinig goede ideeën, maar 8 jaar later kan hij zijn mooie muzikale reis afsluiten met het schitterende Fresh Evidence!

avatar van Metal-D78
Wat een bedrovend laag gemiddelde voor deze ondergewaardeerde plaat van Gallagher. Deze plaat bezinkt weliswaar na meerdere luisterbeurten, maar doet zeker niet onder voor zijn jaren 70 platen.

avatar van freakey
Ik heb deze op vinyl, hele andere hoes en track volgorde....

avatar van viking1
Heerlijke blues/rock plaat van deze gigant.zwaar onder gewaardeerde cd,tuurlijk hij heeft dit allemaal al eerder gedaan.vind de sound heerlijk van deze cd.lekkere recht toe aan blues/rock.
Goede afwisseling van blues/rock en accoustische blues.4.5 ptn

Berichten over inmiddels doorgevoerde correctie verwijderd.

avatar van Rinus
Prima album van Rory. Ik heb de geremasterde en geremixte versie, die inderdaad een andere hoes en volgorde van songs heeft.

avatar van iggy
Net als M.Nieuwenboer zie ik dit toch ook wel als een van zijn mindere platen. De nummers op jinx zijn naar mijn smaak bijna allemaal minder dan zijn acht voorgangers. The devil made me do it of signals vind ik ronduit zwak. Eigenlijk tel ik maar 2 nummers die echt kunnen aanhaken bij zijn eerdere platen en dat zijn jinx en easy come and easy go en in mindere mate Double vision. De rest is aardig tot matig. Voor rory maatstaven veel en veel te weinig.

avatar van Ronald5150
Nooit gedacht dat ik het nog eens zou zeggen, maar ik vind "Jinx" een minder album van Rory Gallagher. De liedjes missen kwaliteit in vergelijking met platen als "Rory Gallagher" en "Deuce" bijvoorbeeld. Gitaartechnisch is het uiteraard allemaal dik in orde, maar alleen daarmee heb je nog geen goede plaat. De Rory Gallagher waar ik graag van houd hoor ik eigenlijk alleen maar terug op "Easy Come, Easy Go". De blues komt te weinig terug op "Jinx", dat in mijn ogen teveel op rock is gestoeld. "Jinx" is geen slechte plaat, maar ik verwacht van Rory Gallagher gewoon meer. Wat dat betreft houdt hij de lat zelf hoog met zijn platen in (met name het begin) de jaren 70.

avatar van Brutus
Ik snap de kritiek op dit album niet.
Erg goed album, kan zich meten met de beste albums van Rory Gallagher.
Het is een album dat lekker weg luistert.