Mary J. Blige - What's the 411? (1992)

R&B / Soul
Label: MCA

1. Leave a Message (3:38)
  2. Reminisce (5:24)
  3. Real Love (4:32)
  4. You Remind Me (4:19)
  5. Intro Talk (2:17)

met Busta Rhymes

6. Sweet Thing (3:46)
  7. Love No Limit (5:01)
  8. I Don't Want to Do Anything (5:52)

met K-Ci

9. Slow Down (4:33)
  10. My Love (4:14)
  11. Changes I've Been Through (5:15)
  12. What's the 411? (4:13)

met Grand Puba

Meest op single uitgekomen nummers komen niet van dit album maar van de remix-versie van What's the 411?

Die van mij een sterretje meer krijgt dan dit album, maar voeg later wel toe:)

avatar van Reijersen
Dit album is in trand van de New Jack Swing, Swingbeat muziek. Mary J. Blige zingt zo heerlijk doorleeft. Je voelt haar emoties. 4 sterren.

avatar van Reijersen
Paco Delavega schreef:

Die van mij een sterretje meer krijgt dan dit album, maar voeg later wel toe:)

Heb het al vast voor je gedaan

avatar van DJFreez
Reijersen schreef:

Oef, niet echt! Swingbeat/New Jack Swing was wel wat meer uptempo dan wat Mary J doet op dit album. Dit is wat we noemen 'hiphop/soul', Mary J werd niet voor niets de 'Queen of hiphop/soul' genoemd. Ze bevond wich wel temidden van de New Jack Swing artiesten, op het Uptown label, waar o.a. Jodeci en Christopher Williams een aantal top-NJS tracks uitbrachten. Mary J was echter een van de artiesten die het hiphop/soultijdperk inzetten.

avatar van principal2000
Geen verkeerd album voor de liefhebbers van r&b uit de jaren '90. Je zou het zelfs een baanbrekend album binnen het genre kunnen noemen. Feitelijk is Mary één van de -zo niet DE- grondlegger van de muziekstroom die we nu kennen als urban. Aan de andere kant is deze term ook een marketingterm bedacht door de platenbobo's. Ik kan nog steeds wel bij vlagen genieten van de redelijk kale hiphop-beats en goede stem van Mary. Maar dit is niet een album wat bij mij heavy rotation ondergaat.

avatar van NewYorkCityLight
Goed album van Mary J. Met uitzondering van het verschrikkelijke 'I Don't Want to Do Anything'. In het refrein hoor ik nog enkele potentie maar helaas is het een enorme schreeuwballad geworden. 'Changes I've Been Going Through' is wel enorm gaaf. Samen met 'What's the 411?' en 'You Remind Me' mijn favoriet.

Dit is een album waar ik echt voor in de stemming moet zijn maar dan kan ik er ook zeker van genieten.

avatar van Funky Bookie
Aardig album, maar over het geheel mis ik wat scherpe randjes. Het is mij allemaal wat te vlak en braaf. Neemt niet weg dat ik de invloed van dit album op de popmuziek onderken.