Biohazard - Kill Or Be Killed (2003)

Label: SPV

1. World on Fire (Intro) (0:29)
  2. World on Fire (2:35)
  3. Never Forgive! Never Forget! (4:15)
  4. Kill Or Be Killed (2:41)
  5. Heads Kicked In (4:39)
  6. Beaten Senseless (2:09)
  7. Make My Stand (2:39)
  8. Open Your Eyes (3:16)
  9. Penalty (3:03)
  10. Dead on Me (4:06)
  11. Hallowed Ground (6:45)
slaemperayreon
dit is best wel een lekkere plaat. een soort 'reign in blood', maar dan voor hardcore.

slaemperayreon
nog een kleine toevoeging, de setlist en tijden kloppen voor geen meter

slaemperayreon
Hmm, berichtje uit mijn oude periode, zie ik

Onlangs weer geluisterd en ik ben toch genoodzaakt een stapje terug te doen in mijn stem. Anderhalf jaar na dato is deze plaat toch minder indrukwekkend dan eerst. De plaat houdt het teveel op beuken en schreeuwen, zonder bijvoorbeeld de raps en dergelijke. Toegegeven, daar waren ze toen ook te pissed off voor, dus dat kan ik wel begrijpen. Alleen vind ik de productie op de en of andere manier nogal ondermaats. Zo ben ik toch genoodzaakt te zakken naar 2.5*

Joy
dat is zon beetje wat ik tegen heb op biohazerd, erg creatief is het niet

veel gebrul en geschreeuw met ze allen, wat rap, en een vette gitaar,maar daarmee boei je geen 12 nummers

avatar van Don Cappuccino
Dit is mijn favoriete album van Biohazard. Dat klinkt misschien raar, omdat de band ook klassiekers als State of the World Adress en Urban Discipline heeft gemaakt. Dit album is hard en niet overgeproduceerd. Er wordt gewoon heerlijk hardcore gemaakt met flink wat metalinvloeden. En de afsluiter is een grote verrassing. Dit album krijgt 4,5 sterren en zal nog vaak genoeg gedraaid worden.

Ozric Spacefolk
Dit is wel inderdaad gewoon een erg boze plaat, van een band die erg teleurgesteld is in de industrie en krachtig proberen er nog bij te horen.

Toegegeven de nummers beuken lekker. Maar geen enkele song is echt memorabel en de solo's van Carmine Vincent vind ik maar niks.

Biohazard is op zijn best als ze niet zo geforceerd proberen er nog bij te horen.

bennerd
Ozric Spacefolk schreef:

Sluit als een bus. Heel jammer ook dat een band met een vrij uniek geluid* toch z'n best doet om er nog bij te horen.

*voor zover er in deze tak van hardcore een uniek geluid kan zijn.

Aardige plaat. Erg jammer dat de productie, net als altijd bij Biohazard, weer onder de maat is.