Shania Twain - The Woman in Me (1995)

Canada
Pop / Country
Label: Mercury

1. Home Ain't Where His Heart Is (Anymore) (4:13)
  2. Any Man of Mine (4:07)
  3. Whose Bed Have Your Boots Been Under? (4:25)
  4. (If You're Not in It for Love) I'm Outta Here! (4:30)
  5. The Woman in Me (Needs the Man in You) (4:50)
  6. Is There Life After Love? (4:39)
  7. If It Don't Take Two (3:40)
  8. You Win My Love (4:26)
  9. Raining on Our Love (4:38)
  10. Leaving Is the Only Way Out (4:07)
  11. No One Needs to Know (3:04)
  12. God Bless the Child (1:31)
  13. You Win My Love [Remix Edit] * (3:54)
  14. Medley (Home Ain't Where His Heart Is (Anymore) / The Woman in Me / You've Got a Way) [Live] * (7:25)
  15. (If You're Not in It for Love) I'm Outta Here! [Remix] * (4:21)
  16. God Bless the Child [Video Version] * (3:48)
Erg mooi album van Mevrouw Twain, wat minder zoet als Come on over en wat meer country dan Up.

Minder als Come on over maar toch mooie countrysongs met af en toe enkele ballads. 3/5.

avatar van NewYorkCityLight
Ik heb deze cd niet. Ik ken er maar een paar niet. I'm Outta Here en The Woman In Me zijn wel een paar van de beste nummers die ik ken. Maar Home Ain't Where HIs Heart Is Anymore blijft natuurlijk de beste!

avatar van NewYorkCityLight
goh...Ik kan Home Ain't Where His Heart Is Anymore niet vaak genoeg horen...Ik heb daar al een comment van achter gelaten =P, maar het is toch een prachtig nummer. Komt voor mij echt in aanmerking voor beste nummer ooit....

avatar van NewYorkCityLight
Het beste album van Shania Twain! Ook meer country dan Up! en Come on Over.

Het album is een mix van up-tempo nummers en ballads, er zitten veel ballads tussen. Normaal houdt ik daar echt niet van, maar country-ballads trekken mij op de een of andere manier wel. Ik heb het gevoel dat het dan ook meer gemeend wordt.

Van de up-tempo's zijn 'I'm Outta Here', 'You Win My Love' en 'If It Don't Take Two' het die er voor mij uitspringen. 'You Win My Love' springt er qua lyrics het meest bovenuit vanwege de vergelijking tussen liefde en racen (ook in de videoclip te zien). Het nummer loopt ook lekker door.

'If It Don't Take Two' is een apart nummer die ik in het begin ontweek, maar toch erg goed is. Het nummer klinkt een beetje vreemd op het album. Het instrumentale stuk na het 2e refrein is het beste van het nummer.

'If You're Not In It For Love, I'm Outta Here' heeft tekstueel ook het een en ander te zeggen (al zegt de titel van het nummer al genoeg). Shania wisselt de rol van de man en de vrouw eigenlijk af in de coupletten. Blijft een favoriet van mij na al die jaren.

Van de ballads springen 'Raining on Our Love', 'Home Ain't Where His Heart Is Anymore' en 'Is There Life After Love?' erboven uit, waarvan de laatste gaat over het overspel van haar (waarschijnlijk niet autobiografisch). Tekst is ook weer een pluspunt, ik weet dat Shania bekend staat om haar crappy teksten maar ik vind haar in de ballads toch aardig sterk op tekstueel vlak.

'Home Ain't Where His Heart Is Anymore' is ook een favoriet, daar heb ik al eerder twee nogal debiele berichten over achtergelaten zie ik nu. Maar goed, dat is ook alweer bijna 3 jaar geleden. Het nummer blijft echter nog steeds zo sterk. Een mooie albumopener.

'Raining on our Love' is ook goed geschreven. Met de laatste twee zinnen van het refrein afgebroken : Did I neglect all that mattered, with my head so far above. The clouds I didn't see that it was raining on our love. Ook weer een sterke albumtrack.
Omdat ik de ballads het beste vind aan het album heb ik deze drie aangegeven aan favorieten.

Alleen de anderhalve minuut lange afsluiter had van mij niet op het album hoeven staan. 'Glod Bless the Child' is namelijk acapella, en ik vind er eerlijk gezegd niks aan.

De andere 11 tracks zijn daarentegen wel goed (al is 11 tracks nogal weinig voor een Shania album), en daarmee vind ik dit ook haar beste album. Voorlopig nog 4 sterren maar wie weet...