Def Rhymz - De Allergoeiste (2001)

Label: Dino

1. De Goeiste (Intro) (3:47)
  2. Schudden (3:42)

3. Voel (3:32)
  4. Puf (4:06)
  5. De Wause Antilliaan Yuni (1:38)
  6. Roddelen #1 (1:00)
  7. Ze Zitten Me Achterna (3:39)

8. Doekoe (3:50)
  9. Ziek (3:30)
  10. Sranang Tongo (1:10)
  11. Roddelen #2 (0:49)
  12. Discriminatie (4:03)
  13. Achterlijk (3:45)
  14. Poepie (3:22)
  15. Wees een Vader voor Je Kind (3:36)

16. Verlaten (3:32)
  17. Roddelen #3 (0:46)
  18. Ali Baba & de Veertig Bantieten (4:41)
  19. Wereldmensen (4:35)

met General B.

20. Roddelen #4 (1:59)
  21. Toerkse Brief Voer Ministr (2:05)
  22. Politie Agent (3:06)
  23. Wat Zou Je Doen (3:31)
  24. Meisje (3:11)

met The Greg

25. De Bom (3:55)

met Postmen

Oef dit is slecht!

0,5
Schudden met Lloyd is misschien toch wel het slechtste nummer ooit gemaakt.

Dit is nog altijd beter dan ´Eminem´ ´Wu-Tang Clan' en al die andere rapzooi. Dit kan je tenminste nog verstaan.

avatar van brooklyn
Precies, die zouden ook in het Nederlands moeten rappen

avatar van Jordy
Wat een rotzooi inderdaad zeg, die Wu-Tang Clan. Er zijn in Nederland mensen die het niet kunnen verstaan, hoe slecht moet het dan wel niet zijn!

avatar van avdj
Ik denk dat Music4ever bedoelt dat Eminem en Wu-Tang-Clan zo onverstaanbaar en schreewerig zingen dat hij het niet kan verstaan. Nederlands of Engelstalig: het blijft bagger.

Jordy schreef:
Wat een rotzooi inderdaad zeg, die Wu-Tang Clan.

Ben blij dat jij dit ook eindelijk gaat zien.
Nu nog wel even uit je top-10 gooien. (doe meteen Snoop en Dr.dre dan ook even, ruimt mooi op!)

avatar van Jordy
avdj schreef:

Van mensen die Eminem niet eens kunnen verstaan begrijp ik erg goed dat ze niet van hiphop houden, da's toch wel een van de duidelijkste rappers.

Maar goed, beetje off-topic

avatar van Reijersen
Niet verstaan. Laat ik het zo zeggen, als je meer naar rap/hiphop luistert dan ben t sorot muziek gewend, dan versta je t ook beter en makkelijker, vergeleken met dat er nooit naar luistert.

avatar van Kos
Kos
Ha, een kenner. .

Kos schreef:
Ha, een kenner. .

Dank je wel.

avatar van avdj
Reijersen schreef:

Meer naar rap luisteren? Nee dank je...

avatar van Kos
Kos
Hoe triest ben je wel niet muziekgenres die je niet liggen af te gaan zitten zeiken hier.

Hou je dan lekker bij je eigen gitaartjes .

avatar van Reijersen
avdj schreef:

Meer naar rap luisteren? Nee dank je...

Ik bedoel er niet mee dat je meer naar rap zou moeten luisteren, maar dat mensen die meer naar rap luisteren er minder moeite mee hebben het te verstaan.

0,5
Vroeger luisterde ik heel veel naar Hip Hop, en Wu-Tang was mijn favoriete groep (off topic ik weet het).
Ik kan hip hop af en toe nog wel waarderen maar Def Rhymz is echt afgrijselijk slecht!
Die stem daar wordt ik echt krankzinnig van en die artiesten waarmee hij samenwerkt komen rechtstreekst uit de hel.

heb dit album in 2001 gewonnen met een prijsvraag o.i.d. bij de Break Out! Weinig gedraaid.. Alleen 'Puf' is wel grappig, en natuurlijk de klassieker 'Schudden'

Beste Album uit de geschiedenis van niet serieuze en onzin genre. Schudden, is nog wel een leuk nummer, daar blijft het dan wel bij.

Hahaha, dit album is gewoon om stuk te gaan.. Echt zo onwijs grappig, vooral roddelen..

JyG
Neem dit album niet al te serieus.. Zie het meer als humor en dan komt er nog wel een redelijk punt uit!

Relax
Music4ever schreef:

Weet je dat ik je uitlach ? nee ? maar dat doe ik wel
Maareh, ja ... zoveel mensen uit me klas die dit een 5,0 waard vinden die lijken wel beetje op jou..
Dit is troep.

avatar van seanpuffy
schudden is echt een super ambiance song:d:d:d (de remix van dj jean)

avatar van Maartenn
1,5
Maartenn (crew)
Grappige skits genaamd roddelen, voor de rest pure pulp!

avatar van Sjaan
Prutzooi

Haha! Def Rhymz is erg melig, en dat is te horen. Rappen kan hij wel en het zit ook best goed in elkaar; de vrouwenstemmen, de beats en de effecten. Doekoe is voor mij toch wel één van de beste tracks op dit album; gewoon lekkere rap met wat opschepperij. Omdat het voor mij soms wat teveel meligheid is, krijgt hij van mij 2,5 sterren.

JustaRascal
Ja roddelen toverde bij mij nog wel een glimlach maar van de rest van de cd moest ik janken als een meid.

avatar van DJFreez
Ik snap dat veel mensen dit niet erg kunnen waarderen. Het is ook nauwelijks serieus bedoeld, hoewel er wel een paar tracks op staan met een boodschap(je), zoals "Wees Een Vader Voor Je Kind". Ieder zijn smaak, maar laat voorop staan dat je dit album met de nodige korrels zout mag nemen en kennelijk zijn de meeste (o zo serieuze) 'muziekliefhebbers' daar niet toe in staat.

Dit is gewoon pure comedy-rap, niet bedoeld om ook maar enigzins vergeleken te worden met de hardcore acts zoals Nas, Eminem of Wu-Tang. Hoewel ook Eminem regelmatig met tracks komt die meer een humoristische inslag hebben. Hoe dan ook: wil je lachen, moet je dit opzetten. Kun je de humor van zoiets als dit niet inzien, laat het dan lekker voor wat het is.

Al met al geen super album, maar best leuk om zo eens per jaar op te zetten en lang niet slecht.

avatar van MJ_DA_MAN
maal honderd.
brooklyn schreef:
Precies, die zouden ook in het Nederlands moeten rappen

Toen ik 12 was, heb ik dit toch heel vaak geluisterd.

X-man
Hahaha, zie iedereen dit serieus nemen. Denk je nou echt dat dit serieus is bedoeld van Def Rhymz? Dit is gewoon melige, grappige party muziek die je met een flinke korrel zout moet nemen.

Dat mensen dit al waarderen met een 0,5 zegt meer wat over de vermogens om in te leven in iets anders. Zonder zwart geen wit, en zonder dit soort muziek, geen serieuze muziek. Dit is zeker geen topmuziek, maar het is wél topvermaak.

avatar van KILLERBEE99
Ik vind dit een heel mooi album, dit komt waarschijnlijk omdat dit het eerste hip-hop album dat ik ooit gehoort heb, toen ik een jaar of 12 was, nu 5 jaar later vind ik het nog steeds een heel mooi album.

De teksten zijn echt grappig, met een paar serieuzere nummers... Dit moet je niet luisteren om het serieus te nemen. Als ik dat zou doen zou het ook een lager punt hebben gekregen. Maar het is gewoon grappig, goede mee zing nummers en gewoon mooie beats.

avatar van Roscovitsch
Haha ik lach me echt kapot nu ik het weer is opzet , echt leuk heb Def echt kapot gedraaid vroeger. De eerste aanraking met hip-hop, in die tijd samen met Eminem. Heerlijk. Besef nu dat ik deze cd vooral luisterde vanwege de beats

avatar van Spraakwater25
NL GOAT !!!