Bachman-Turner Overdrive - Bachman-Turner Overdrive (1973)

Canada
Label: Mercury

1. Gimme Your Money Please (4:45)
  2. Hold Back the Water (5:10)
  3. Blue Collar (6:13)
  4. Little Gandy Dancer (4:25)
  5. Stayed Awake All Night (4:11)
  6. Down and Out Man (3:15)
  7. Don't Get Yourself in Trouble (4:57)
  8. Thank You for the Feelin (4:07)
avatar van Wolter
Absoluut klasse! Geweldig album met voor mij als enorme uitschieters Stayed awake, Don't get yourself in trouble, en als tegenhanger voor het betere rockwerk het subtiele Blue Collar!

Jáááren later een prachtige uitvoering van Don't get yourself in trouble op het Live in Japan album, met een gierende gitaarsolo als intro!

avatar van Dibbel
Eerste plaat van deze Canadese, niet alleen muzikale zwaargezichten.
De enigszins euh... logge, melodieuze hardrock heeft een behoorlijke feelgoodfactor.
Plaat opent meteen met zo'n logge melodieuze stamper waar ze het patent op hebben.
Een van de beste nummers.
Kant 1 vind ik iets beter dan kant 2 met Hold Back The Water en Little Gandy Dancer, die dezelfde van dik hout zaagt men planken-klasse heeft dan Gimme Your Money Please.
Op kant 2 zijn het enigszins afwijkende Stay Awake All Night en het logge Don't Get Yourself In Trouble de beste nummers.
Op ieder BTO-album staat ook altijd 1 jazzy nummer. Dat is hier Blue Collar en laat men horen dat men ook echt kan spelen. Dit nummer werd een dikke hit in de States, maar hier niet.
BTO werd met album net iets beter t/m Head On uit 1976, daarna ging het bergafwaarts.
Lekker rockplaatje.
Op vinyl.