Bachman-Turner Overdrive - Bachman-Turner Overdrive II (1973)

Canada
Label: Mercury

1. Blown (4:20)
  2. Welcome Home (5:33)
  3. Stonegates (5:37)
  4. Let It Ride (4:27)
  5. Give It Time (5:46)
  6. Tramp (4:06)
  7. I Don't Have to Hide (4:26)
  8. Takin' Care of Business (4:49)
avatar van Gert P
Ooit nog een cassetbandje gekocht van deze plaat en was alleen een andere voorkant.
Lekkere rock van de jongens die ook in mountain, Guess Who gespeeld hebben.
Mijn toppers Blown, Let it ride en takin care of business.

Ozric Spacefolk

Ozric Spacefolk
Leuk, ik zie dat mijn onderstaande reactie/mening niet overgekomen is.

Wat ik zei is, dat deze band zijn meerwaarde haalt uit het feit dat er drie leadzangers zijn (Tim en Randy Bachman en C.F. Turner) en tevens twee leadgitaristen (Tim en Randy Bachman).

Dit is de laatste (voorlopig) plaat met Tim Bachman.
Alhoewel veel van de nummers erg simpel zijn, weten de mannen toch lekkere rockers te schrijven en zijn er uitstapjes richting jazz en blues, hier en daar.
Verder gewoon stampende rock....

avatar van Wandelaar
Dit album kwam uit in december '73 en kocht ik in zomer '74 bij een bezoekje aan Aken. Het behoort daarmee tot mijn persoonlijke standaardwerken. Elf jaar was ik toen.
Aardige Canadese rockband met beetje simpele recht-voor-zijn-raap nummers. Soms best heavy, goed gitaarwerk en stevige vocals, en hoewel nergens erg onder de maat, stijgt het ook nergens boven de middelmaat uit. En daar past een middelmatige stem bij, naar mijn mening.

Album wordt deze maand opnieuw uitgebracht op het Nederlandse reprint-label MusicOnCd.