Heather Nova - Redbird (2005)

Bermuda
Label: V2

1. Welcome (4:18)
  2. I Miss My Sky (Amelia Earhart's Last Days) (5:05)
  3. Motherland (4:26)
  4. Redbird (4:16)
  5. Done Drifting (4:10)
  6. Overturned (3:26)
  7. Mesmerized (4:14)
  8. Singing You Through (4:12)
  9. A Way to Live (3:51)
  10. Wicked Game (4:51)
  11. This Body (3:47)
  12. The Sun Will Always Rise (4:44)
avatar van LittleBox
Mwoeah, na één keer luisteren nog niet overtuigd. Een 3tje derhalve. Maar misschien dat de Bermuda (of Bahama's?)-invloeden met mooi weer wat beter naar voren komen en dan kan het zomaar stijgen.

Haar singletje (geen idee van de titel) vind ik wel meevallen. De rest nog niet gehoord. Ik ben afgehaakt na South. Album heb ik drie keer gehoord ofzo (behalve de singles). Jammer dat ze haar niveau niet meer haalt vanop Oyster en Siren.

avatar van predator
Ik vond dit na lange tijd weer een cd die dicht bij niveau Oyster zit.

Inderdaad, erg jammer! Waar zit de echte Heather? Ik ben ook afgehaakt na Siren. Het is allemaal zo commercieel gladgestreken geworden. Ik moet wel toegeven, bij haar album Storm dacht ik dat ze een heropflakkering ging hebben, maar mede daardoor is dit weer een erg tegenvallend album. Daar gaat mijn jeugd'idool'. De muzikale liefde voor haar is bijna uitgedoofd.

2.5

beaster1256
mooi plaatje met een goeie cover van chris isaak's wicked game, maar voor de rest kabbelt heather dromend naar het einde van de cd , leuk als achtergrondmuzak want het stoort niet maar het grijpt je ook niet beet

avatar van mic
mic
Helaas heel erg matig. :/
Alleen tracks 2 en 3 vind ik wel goed.

*Laura*
Pff, dit geef ik maar een 2.5, hoor. Op cd's als Oyster of de prachtige live-cd Wonderlust wist Heather me echt aan te grijpen met haar mooie stem en meeslepende nummers. De nummers op deze cd zijn veelal tussendoortjes, het ene al wat leuker dan het andere. Ik kan er geen echt slécht nummer uitpikken, maar afgezien van I miss my sky weet geen enkel nummer me echt te raken.

avatar van swoon
Alles is niet slecht,maar niks vernieuwends. Ik vind alles matig, en ik vind het vrij zielig dat ze wicked game covert, maar dan niks verandert aan het origineel. Het is gewoon dezelfde versie maar dan door iemand anders gezongen.

Welcome is wel nog een goed nummer.

2.5*

Tja....vind Storm en South nog altijd 2 twee beste albums van Miss Nova....

Alleen slaat ze met dit album toch wel een behoorlijke plank mis....
Volgens mij is ze te gelukkig nu..om echt goede en pakkende nummers te maken....jammer

avatar van bertus99
1,5
tegenvaller van jewelste. Ik was geboeid door de vroege albums van deze zangeres,songwriter met het prachtig frele stemgeluid.
Maar op redbird is het modale pop geworden, iets tussen Ilse de Lange en Anouk in. Saai, en zemelige brave teksten. Een beetje schoolmeisjespoezie. Hoe is zo'n terugval mogelijk?

Thijssie024
Net als South vind ik deze ontzettend wisselvallig, een paar uitschieters met I Miss My Sky en Motherland maar er zit geen lekker flow in. Ik ben benieuwd wanneer ze weer eens met wat nieuws komt...

Wat een onzinreacties hier dat deze cd minder goed /gladder / commerciëler is dan Oyster en Siren.
Er zit muzikaal geen enkel verschil in met beide andere cd's en is daarom net zo goed.
Alle nummers die op deze cd staan hadden net zo goed op Oyster of Siren kunnen staan en andersom. Alsof nummers als London rain, Walk this world of Heart and shoulder minder commercieel zijn dan bijvoorbeeld I miss my sky of Singing you through.

avatar van bertus99
1,5
Robinson schreef:

Nou, ik vind Siren wel eenerg goed album en dit helemaal niet. Niet omdat het commercieler zou zijn, maar omdat het zo vreselijk modaal en ongeinspireerd overkomt

bertus99 schreef:

Ik denk dat als er bijvoorbeeld 5 nummers van Redbird al destijds op Siren gestaan zouden hebben in plaats van 5 andere nummers die nu op Siren staan, dan was het waarschijnlijk niemand opgevallen en en had je er niemand over gehoord dat er 5 minder goede nummers op Siren staan.
Ik heb vanmiddag een heel stel nummers, afkomstig van al haar cd's door elkaar gedraaid in willekeurige volgorde (op een jukebox op mn pc).
Dan valt het me op dat ik geen niveau verschil hoor tussen nummers van haar oudere en haar latere cd's. Allemaal zelfde stijl en net zo goed.

avatar van Guinness1980
beaster1256 schreef:

Ben het hier mee eens. Al is dit album wel al een hele verbetering tegenover Storm.

avatar van Guinness1980
Guinness1980 schreef:

Die woorden ga ik toch terug nemen... Denk dat ik dit het zwakste Heather Nova album vind. Luister er eigenlijk nooit meer naar.

avatar van Twinpeaks
Prima album van Nova . Dit was een van de weinige die ik nog niet had. Eigenlijk toendertijd vergeten te kopen. Nu liep ik er tegen aan bij een kringloop . Heerlijk relaxte plaat met als hoogtepunten I Miss My Sky en Motherland . Ook de cover van Chris Isaak is prima gedaan .
4 sterren kan ik er wel aan kwijt .

avatar van Kronos
Opvallend, dat lage stemgemiddelde. Mij bevalt dit meteen beter dan Oyster en Siren. Daar ben ik niet zo'n fan van dus ik twijfelde in de kringloop (ja, ook daar gevonden, Twinpeaks). Maar dit is echt een meevaller. Klinkt authentieker dan de twee genoemde albums.

avatar van rkdev
Prima album dat vooral een heel erg goed goed begint. Tot en met Mesmerized zijn alle nummers top, daarna zakt het helaas wat in.