Andy Allo - Superconductor (2012)

R&B

4. The Calm (5:29)
  5. Yellow Gold (4:20)
  6. Nothing More (5:51)
  7. If I Was King (6:22)
  8. Story of You & I (3:25)
  9. When Stars Collide (6:27)
Andy Allo is bekend uit de band van Prince en daardoor zocht ik haar album Unfresh op. Een album om snel weer te vergeten want het boeide me voor geen meter.

Maar dan Superconductor, waar de hele hofhouding zich mee bemoeit. Als het hele album klinkt als single People Pleaser ga ik dit waarschijnlijk wel heel goed vinden.
Ja, Andy Allo mag daardoor weer als speeltje van Prince overkomen (de geruchten gingen dat dat ook letterlijk zo was) maar met dit soort nummers mag het van mij. Sterker: Prince mag ze zelf zo uitvoeren!

avatar van lennon
People pleaser is een erg fijne track!

Ken de rest nog niet, en Andy Allo boeit me ook niet zo, maar people pleaser zorgt er toch voor dat ik het ga proberen.

avatar van keijzm73
Zegt me niets. Video 'People Pleaser' gekeken.. Top!

avatar van lennon
Net het album beluisterd. Duidelijk Prince invloeden, maar de man heeft zich er niet zo heel erg veel mee bemoeid lijkt me.

Haar stem is een prettige voor funk/jazz. Prince schuift haar vaak naar voren als muzikant, maar dat is ze echt niet.

Prettig plaatje, maar deze zal niet veel in de speler terecht komen, daar is ie te wisselvallig voor.

Maar Prince related, dus hoort erbij.

Andy Allo is de laatste stoeipoes van Prince. Ze doet al een tijdje mee in zijn begeleidingsband en ze is daar vooral, eh, mooi

Op dit tweede album is de bemoeienis van Prince officieel te horen in de nummers Superconductor, The Calm en Long Gone.
Maar je hoort zijn invloed er flink bovenop liggen in de andere nummers: hij is executive producer en naar het schijnt speelt hij op elke track mee en dat is ook te horen (dus waar lennon het vandaan haalt dat hij er zich niet zo veel mee bemoeit is me een raadsel eerlijk gezegd).
Zo klinkt Nothing More wel heel erg als het Prince-nummer The Love We Make (en ook wel Pink Cashmere) en bij elk nummer denk je wel weer 'hey, dat komt me bekend voor' of 'dat is een bekend foefje van de kleine man'.
Toch is er ook wel nummer te horen dat niet die Prince-invloed heeft en dat is Story of You & I. Hier horen we Andy Allo in een klein gehouden akoestisch getint nummer zoals we die wel eens vaker voorgeschoteld kregen van haar.

Verder horen we Trombone Shorty en Maceo Parker en zijn The Hornheadz van de partij (die hoorden we ook op The Rainbow Children). Uiteraard spelen de NPG bandleden een grote rol op dit album.

Typisch gevalletje 'Prince protégée' zoals we die vooral in de jaren '80 veel hadden. Leuk maar niet wereldschokkend. Andy Allo klinkt prima maar is absoluut geen topmuzikante of zangeres.
Niet erg verder: het is best een aangenaam album en ik heb ze wel eens minder gehoord onder de Prince-vlag, daarbij vind ik dit album een stuk leuker dan haar vorige.

avatar van lennon
30-06 in het kleine paradiso zaaltje boven, voor maar €10.- te bewonderen!

Ik heb dit album nu pas beluisterd. Toen dit uitkwam was ik wat Prince moe na het erg zwakke 20Ten en het uitblijven van nieuw materiaal in die tijd. Ik had dan ook niet veel zin in een protegeproject waar de bijdrage van Prince ambigu is. Ik zag Andy live met Prince in Gent rond die tijd en het leek me een heel leuke en knappe dame maar muzikaal overtuigde ze niet echt.

Echter na het horen van Andy's geslaagde bijdragen op prince z'n Art Official Age was ik wat benieuwder. Toch heeft het tot vandaag geduurd voordat ik dit album eindelijk beluisterd heb. En ik moet zeggen dat het een heel leuk album is dat ik zeker nog zal beluisteren. Ik begin optimistisch met een 3.5.