The National - Cherry Tree (2004)

Label: Brassland

1. Wasp Nest (3:22)
  2. All the Wine (3:20)
  3. All Dolled-Up in Straps (4:11)
  4. Cherry Tree (4:27)
  5. About Today (4:11)
  6. Murder Me Rachael [Live] (3:37)
  7. Reasonable Man (I Don't Mind) (5:21)
avatar van Freggel
About Today is live echt zoooo geniaal. Iemand enig idee waar deze cd nog te krijgen is? Thanks in advance!

Indien je een creditcard hebt kan je hem bestellen bij o.a. Amazon.co.uk

avatar van Koston
Dit is een EP, geen album

avatar van Migo
De helft is geloof ik ook op een regulier album terecht gekomen.. Toch is deze EP de moeite waard..al is het alleen maar vanwege Wasp Nest. All the wine is een heerlijk uptempo nummer en About Today is een van de beste platen ooit gemaakt door The National.

Nah, enkel All the Wine is op Alligator terechtgekomen. Murder me Rachael stond eerder ook al op Sad Songs of Dirty Lovers, maar dan uiteraard in studioversie.
Enorm goede EP overigens, elk nummer is ijzersterk. Ik betrap me erop dat ik meestal naar deze teruggrijp als ik iets van The National wil draaien.

avatar van Koston
Sterke EP ! Elk nummer is de moeite, en had gerust op een volwaardige LP gemogen.

avatar van thetinderstick
Fijne EP! Doet niet onder voor 'Alligator' wat hierop zou volgen. 'Wasp Nest' en 'About Today' (en natuurlijk 'All the Wine' van Alligator) zijn hier de uitschieters. 4*

avatar van otherfool
Wat een fraaie liedjes toch weer... All Dolled-Up in Straps, Cherry Tree en About Today hadden niet misstaan op de reguliere albums, en dat is in het geval van deze band een compliment an sich.

3,5*.

avatar van feebl
Ijzersterke EP. Deze draai ik het meest na Boxer. All The Wine, About Today en Wasp Nest zijn m'n favo's.

Nihilisme
Magnefieke EP, samen met Boxer het beste wat The National heeft voorgebracht. Het koude, lome All Dolled-Up In Straps, het prachtige About Today en de geweldige live-versie van Murder Me Rachel (sowieso al één van mijn favoriete National-liedjes). En dan is er nog Cherry Tree, wat mij betreft het allerbeste wat deze band ooit gemaakt heeft. Die opbouw, waanzinnig goed.

avatar van Chronos85
Wie zingt er eigenlijk de duidelijk te onderscheiden backing vocals? Dat is toch iets wat dit album onderscheidt van Alligator en Boxer, niet per se beter of slechter maar wel opvallend...

avatar van thetinderstick
Chronos85 schreef:

Ik heb geen zin om de cd erbij te pakken, maar als ik het me goed herinner is dat Padma Newsome, die vaak met de band samenwerkt.

Ik ben mij de laatste dagen aan het verdiepen in The National en luister nu ook wat ouder werk; daar ben ik erg blij mee want dit EPtje (?) is echt prachtig! Wasp Nest en All The Wine zijn beiden bijzonder mooie liedjes!

avatar van RensZ
Wat is dit een heerlijke EP en wat is About Today een fenomenaal nummer. Vooral de live versies van 8 á 9 minuten zijn werkelijk van een ongekend hoog niveau, wat een climax, emotioneel.

Liefde.

avatar van hallo!
Erg leuke EP. Er staat eigenlijk geen enkel minder nummer op. About Today is echt ontroerend mooi.

avatar van lowieke
Wederom the National die bij mij een 5 scoort.

Met absoluut hoogtepunt (mischien wel uit hun complete discografie) Wasp nest. Wat een absurd mooi nummer!

avatar van lauradance
wat is all dolled up in straps een prachtig nummer. in mijn optiek word de National bij elk alum beter. (alleen een beetje jammer van het laatste album)

avatar van RensZ
Wat is er mis met het laatste album?

avatar van lauradance
oh dat vind ik verschrikkelijk.

avatar van The Eraser
Het nummer Cherry Tree, wat een pareltje Voor mijn part beste nummer dat ze gemaakt hebben.

avatar van Blue88
Geweldig. Ik wil deze op vinyl verdorie...

ps. Plato verkoopt deze voor 8,99, op CD welteverstaan

avatar van DirkM
CD WOW verkoopt hem voor 5,99 (geen verzendkosten). Moet je wel iets langer wachten, maar dat maakt de beloning alleen maar groter als ie binnen is . Vandaag besteld, The National heeft me echt te pakken de afgelopen maanden. Met name Alligator draai ik grijs en deze EP is een beetje uit die periode, dus ik heb goede hoop. Als ie binnen is volgt nog een beoordeling.

avatar van Booyo
Deze band blijft me verbazen, kan er weer niet omheen:

Bedankt voor de tip trouwens Dirk, die wordt nu besteld!

avatar van AOVV
Erg fijne EP van een erg fijne band. De lijn van 'Sad Songs For Dirty Lovers' wordt doorgetrokken, en de contouren van 'Boxer' en 'High Violet' worden langzaamaan duidelijk. Verder kom ik vooralsnog niet.

avatar van snarf349
About Today zit in de afsluitende scene van de film Warrior. Ze hadden geen beter nummer kunnen kiezen.

avatar van Broem
snarf349 schreef:

Inderdaad. Ben via de film the Warrior (vette aanrader) op het nummer About Today en deze EP gekomen. Ik kende de band niet maar ben echt helemaal weg van dit nummer. Deze EP is dik de moeite waard. Lekkere stemmige songs. Dik de moeite waard. Ga op zoek naar wat later werk van band.

avatar van hansjuvefan
Alweer een prachtige stel nummers van The National, die nu toch wel uitgroeien tot een van mijn lievelingsbands. Ondanks dat ik hun laatste de beste vind, vind ik het toch spijtig dat ze live niet meer oudere nummers voor de dag brengen. Die bevatten meestal nóg meer emotie. About Today en vooral Cherry Tree zijn mijn favorieten van deze EP.
Wat zijn die teksten van de man toch geniaal zeg!

avatar van Bardt1980
snarf349 schreef:

Vanavond wordt ie weer uitgezonden, om 21:30 uur op RTL7

avatar van rien
About Today.. Hoe kan je zo'n nummer maken zeg. Prachtig

avatar van Mr Grieves
Wasp Nest, All the wine en Murder Me Rachael doen me niet zo veel, maar de vier overige nummers zijn echt prachtig.

avatar van steve harris
Als ik all the wine hoor, denk ik altijd aan Interpol gelijkende sound

avatar van niels78
Mr Grieves schreef:

Ik vind dat wasp nest heel mooi de sfeer neerzet van deze (prachtige) EP. All the wine is mijn persoonlijke topper zelfs! Mooier dan de wat meer gepolijste versie die je op Alligator kunt vinden. Lekker ruw, geweldig! Murder me Rachel heeft ook diezelfde stijl. Wat een pareltje!

bas1966
wat een heerlijke EP is dit.
about today en all the wine zijn zó mooi, en redelijk toegankelijk.
wasp nest duurde wat langer maar dan gaat het nummer ook echt lekker onder je vel zitten.
3 juweeltjes