Metallica - The Unnamed Feeling E.P. (2003)

Label: Universal

1. The Unnamed Feeling (7:08)
  2. The Four Horsemen [Live in Paris] (5:34)
  3. Damage Inc [Live in Paris] (5:01)
  4. Leper Messiah [Live in Paris] (6:27)
  5. Motorbreath [Live in Paris] (3:16)
  6. Ride the Lightning [Live in Paris] (7:34)
  7. Hit the Light [Live in Paris] (4:10)
  8. Whiskey in the Jar [Live] * (5:04)
  9. Sabbra Cadabra [Live] * (6:51)
  10. Frantic [Radio Edit] * (4:58)
  11. St. Angel [Radio Edit] * (5:37)
  12. Frantic [Unkle Remix] * (6:52)
  13. 53rd and 3rd * (2:21)
avatar van Lying Mouth
Verreweg de langste 'EP' die ik heb (en dan heb ik nog een versie zonder bonustracks)

avatar van kaztor
Leuk EPtje. De oude nummers klinken nog steeds wel tof.

TwistedAngel
SOmmige nummers vindt ik niet zo mooi opgenomen, maar goed daar is nu nietsm eer aan te veranderen hea..

avatar van AGE-411
TwistedAngel schreef:
SOmmige nummers vindt ik niet zo mooi opgenomen,

Tuurlijk niet,
merendeel is live

MetalDex
Kan het evengoed mooi worden opgenomen, of in ieder geval fatsoenlijk worden gemixed. Maar dat is volgens mij een beetje problematisch: Metallica en productie.

avatar van rusty nail
MetalDex schreef:
Dan heb je het niet over Bing & Purge neem ik aan

Bobiej
Onder de noemer 'wel leuk'. The Unnamed Feeling is 'wel leuk', maar de live nummers schoppen natuurlijk hier het meeste kont.

"Riff? yeah, riff!! "

Woow, deja vù.

Mr Brown
Inmiddels een stel ouwe wijven bij elkaar natuurlijk, maar live schuppen ze natuurlijk kont. Goeie tracks ook, de twee beste nummers van Master of Puppets: Damage Inc. en Leper Messiah

avatar van kaztor
Volgens mij het enige noemenswaardige dat de St. Anger-cd heeft voortgebracht.

Jammer dan weer dat hierna de vrijwel identieke Some Kind Of Monster-EP moest verschijnen.

avatar van B.Robertson
Ik heb dit exemplaar,zonder bonustracks. The unnamed feeling is niet al te geweldig, maar ik kocht dit natuurlijk om de live nummers.
Vooral de snelle nummers genieten de voorkeur, alhoewel Ride the lightning ook een prachtig nummer blijft.

avatar van SLRockingBass
We gaan ons opmaken voor Metallica in de Ziggo Dome! Daarom deze nog maar eens in de CD-speler gelegd.

Klinkt allemaal behoorlijk goed en het is niet 'te' gepolijst, het behoudt nog een beetje het 'bootleg' gevoel.

Metallica hard en ruig, zo hoor ik ze het liefst!