Paul Kantner & Grace Slick - Sunfighter (1971)

Label: Grunt

1. Silver Spoon (5:41)
  2. Diana (Part 1) (0:52)
  3. Sunfighter (3:54)
  4. Titanic (2:30)
  5. Look at the Wood (2:10)
  6. When I Was a Boy I Watched the Wolves (5:00)
  7. Million (4:04)
  8. China (3:18)
  9. Earth Mother (3:19)
  10. Diana (Part 2) (1:02)
  11. Universal Copernican Mumbles (2:04)
  12. Holding Together (7:42)
avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Mooi album van Grace Slick en Paul Kantner bekend van Jefferson Airplane.
Million zou een inspiratie zijn geweest voor Mark Knofpler voor Sultans of Swing, maar dit hoor ik er niet in terug.

Ook een prachtige hoes dit album

avatar van Jaep
Goed album van Paul Kantner en Grace Slick, met hulp van de het Planet Earth Rock and Roll Orchestra. Ik kwam deze onlangs tweedehands tegen, helaas zonder boekje dat er volgens discogs bij hoort te zitten.

Dit album is wat mij betreft wel een flinke slag minder dan Blows Against the Empire. Er staan sterke nummers op, maar zonder concept is het als geheel minder overtuigend. Het merendeel van de nummers hier is ook geschreven door Kantner of Slick (of samen), waar op Blows meer samen werd geschreven met anderen zoals David Crosby en Marty Balin (aan wie op deze plaat het nummer Sunfighter is opgedragen).

Wellicht heeft haast hierin ook een rol gespeeld. Dit nummer is een jaar na Blows uitgegeven. Tussendoor is ook nog Jefferson Airplane's Bark uitgebracht en kregen Kantner en Slick samen een dochtertje China (die voorop het album staat). Je vraagt je toch af hoe ze dat alles in een jaar gedaan kregen...

Hoe dan ook, alsnog een goed album, met als hoogtepunten wat mij betreft Silver Spoon, Sunfighter, en Million.