Jefferson Starship - Modern Times (1981)

Label: Grunt

1. Find Your Way Back (4:13)
  2. Stranger (4:41)
  3. Wild Eyes (Angel) (4:02)
  4. Save Your Love (5:58)
  5. Modern Times (2:37)
  6. Mary (3:36)
  7. Free (4:35)
  8. Alien (4:41)
  9. Stairway to Cleveland (We Do What We Want) (3:57)
avatar van Raymond S
Wat een hopeloze jaren tachtig hoes, maar kant een (1t/m 4) knalt je werkelijk van de sokken! De eerste vier nummers zijn alle vier klassiekers. Zelfs na veel/vaak luisteren beginnen de overige nummers zelfs ook nog goed te worden.
Alien en Starirway to... zijn ook aanbevelers.
De opvolger: Freedom at point zero is langena niet zo sterk als deze (alleen Jane is een wanna-have).
Cd is tegenwoordig te krijgen in combinatie met Dragonfly.
Kopen, want dat verdient deze cd, om opnieuw in de spotlights te komen, en oja...vergeet dan even: " we built this city" .
Zet je stereo op 11 met: SAVE YOUR LOVE...let op het uit-tro van 3 minuten (gitaren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Save your love: van de lp kon ik dit vroeger eindeloos achter elkaar draaien, wachtend op de waanzinnige gitaarsolo op het eind.

Vond een tijdje terug een liveuitvoering van dit nummer op Youtube.

Check : "Jefferson Starship Save Your Love Live" en je weet dan helemaal niet wat je overkomt. als Craig Chaquiço aan zijn gitaarsolo begint.

avatar van Rinus
Samen met "Freedom at point zero" en "Winds of Change" toch wel mijn 3 favoriete J.S. albums. Op dit album staan eigenlijk ook geen missers, en qua stijl loopt het gewoon door vanaf de voorganger "Freedom at point zero". "Save your love": ois hier efht het rpijsnummer, en de gtaar solo aan het eind is echt geweldig. Ook een sterk punt is weer de samenzang van de verschillende zangers. (met Grace Slick ook nog eens in een bijrol).

De lage waardering van dit album snap ik dan ook niet.