K.I.A - Zonder Boe of Ba (1997)

Belgiƫ
Label: ARS

1. Zonder Boe of Ba (3:31)
  2. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 [Fuif Mix] (5:57)
  3. E Redelek Lank Lieke (4:32)
  4. De Gaa Kroaspunt Moeikes (5:06)
  5. Cliffke! (4:31)
  6. Zaterdag (3:34)
  7. Zomer (4:04)
  8. Jakke, Cliffke en de Vjee (5:01)
  9. O.J. Simpel (3:42)
  10. De Krapoelekesdans (6:00)
Deze band was vroeger zo populair in 'België'. Bijna iedereen had deze cd wel. Uiteindelijk was de populariteit weg omdat verschillende zenders hun nummers niet meer wouden draaien aangezien hun teksten te vunzig waren ofzo iets... Ze waren juist zo populair door hun teksten want de muziek op zich stelde natuurlijk niet veel voor. Er staan een paar aardige nummers op deze cd waarvan ik vroeger gek was. Ik geef daarom toch nog 2.5*

avatar van c-moon
0,5
Gelukkig ben ik niet iedereen

Dat iemand hier geld kan aangeven... zoals je zelf zegt:muzikaal stelt het niet veel voor...

ik geef ze een 0,5 voor de moeite :-p

avatar van Toon1
Haha, 'Zaterdag is 't krapoelekesdag', ik hoorde dit nummer onlangs nog eens, was jaren geleden. Ik herinner me dat ik het nummer ooit op een schoolfeest wilde playbacken, maar dat mocht niet wegens te vunzige teksten.

Zaterdag vunzige teksten??? Da's en blijft voor mij een eeuwige herinnering aan de scouts! De jogi's was het denk ik, ofwel de kabouters&welpen, onderweg naar de Ardennen ... Volleeeenbaaaak!

avatar van Toon1
Het nummer "t snieujwt" staat hier niet op

avatar van Pittaman
Muzikaal stelt dat thans wel wat voor ze als ge het mij vraagt. Cool beatjes, goed geproduced sowieso.

En de teksten zijn best wel redelijk grappig, en 't is uiteindelijk properkes gedaan allemaal vind.

En natuurlijk is dit zware nostalgie

Muggsy
Ah, basisschool-herinneringen. Voor een 10-jarig mènneke moet het soms al niet meer zijn dan: Menne mond zo droëg gelek een non er foef en der hee pesies iëne mè men haar geroefd.