Exciter - The Dark Command (1997)

Canada
Label: Osmose

1. The Dark Command (2:42)
  2. Burn at the Stake (4:49)
  3. Aggressor (3:32)
  4. Assassins in Rage (3:19)
  5. Ritual Death (5:33)
  6. Sacred War (3:58)
  7. Let Us Prey (5:12)
  8. Executioner (4:19)
  9. Suicide Overdose (2:33)
  10. Screams from the Gallows (4:11)
avatar van Edwynn
Ik geloof dat deze comeback van deze Canadese speedsters niet heel populair is. Maar in 1997 was het wel dapper om eens te doen alsof het 1983 is. Natuurlijk moet je je hier door de vreemde mix heenbijten. Ook moet je je realiseren dat je niet te maken gaat krijgen met vernuftig spel en dito composities.

Eigenlijk die dit maar één doel: jezelf helemaal naar de pleuris te bangen. Meer metal wordt het doorgaans niet. Alle gebreken in ogenschouw nemend, kan ik niet anders dan me mee laten voeren in deze simplistische wereld van kogelriemen, gepunte polsbandjes en spijkerjassen vol met patches. Ik vind het geweldig.

Wat mij extra opvalt hoe deze modernere Exciter soms aanschuurt tegen de chaotisch wervelende orkanen van Absu die op hun beurt altijd flink tapten uit de wereld van de 80s metal.