Pantera - Projects in the Jungle (1984)

Rock / Metal
Label: Metal Magic

1. All over Tonight (3:39)
  2. Out for Blood (3:13)
  3. Blue Lite Turnin' Red (1:40)
  4. Like Fire (4:05)
  5. In over My Head (4:03)
  6. Projects in the Jungle (3:07)
  7. Heavy Metal Rules (4:21)
  8. Only a Heartbeat Away (4:03)
  9. Killers (3:32)
  10. Takin' My Life (4:34)
Charles Manson
7. Heavy Metal Rules 4:21

met dit soort titels moet het wel een
SUPER-BIER-SATAN -CD zijn

avatar van Kef
Kef
Erg goede cd van de ''oude'' Pantera. Je moet dit niet vergelijken met de stijl vanaf Cowboys From Hell.

The Oath
Had van het oude Pantera nooit niks gehoord. Maar wat is youtube toch een zalige uitvinding:

Heavy Metal Rules
All over tonight

Van die laatste bestaat er trouwens een videoclip

avatar van gigage
Zeer degelijke US glam metal album. De Darrel solo's vliegen je om de oren en ook de high pitch vocals brengen je terug naar de early eighties. Wordt terecht links achter gelaten door de (nu-) metal fans van de latere Pantera, maar oudgedienden met een neusje voor gitaarhelden kunnen deze best eens een draaibeurtje geven. Vergelijkbaar met Malice en Black n Blue.

avatar van Henri-S
Wat mij betreft het leukste album van het pre-Anselmo tijdperk. Ik kocht de album in '84 via de import bij Bullit in Eindhoven voor 40 gulden. In 1984 noemde niemand dit glam, men vergelijk het met Kiss en Van Halen. Ook de twee grootste invloeden van de band. Vooral het nummer 'Killers' vind ik, nog steeds, een heerlijk nummer.

Over het album hierna, 'I Am the Night' ben ik nooit enthousiast geweest.

Takin my life