Jamie Cullum - Catching Tales (2005)

Jazz / Pop
Label: Verve

1. Get Your Way (4:01)
  2. London Skies (3:43)
  3. Photograph (5:47)
  4. I Only Have Eyes for You (3:58)
  5. Nothing I Do (5:03)
  6. Mind Trick (4:05)
  7. 21st Century Kid (4:00)
  8. I'm Glad There Is You (4:09)
  9. Oh God (3:38)
  10. Catch the Sun (3:46)
  11. 7 Days to Change Your Life (5:37)
  12. Our Day Will Come (3:55)
  13. Back to the Ground (4:37)
  14. Fascinating Rhythm * (4:49)
  15. My Yard (4:09)
  16. All at Sea [Live] * (5:12)
  17. Everlasting Love [Live] * (3:34)
totale tijdsduur: 1:00:28 (1:14:03)
Social_Mask
Mooie stem heeft Jamie Cullum. Als je zn stem hoort, zou je niet denken dat hij zo jong is en uit de 2000 generatie is. Dit album is meer Jazzier dan zn vorige, vind deze dan ook wat beter. Geweldig album. Alleen geen enkel nummer is zo goed als Twentysomething. Wel een ontzettend lekker album dit.

4,75* - 4,5*

muziekfreakjuh schreef:

Ik vind eigenlijk de versie van jamie cullum leuker..

Jah ik ook Erg lekker nummer.

EVANSHEWSON
Het verrassingseffect bij release van de opvolger van Twentysomething is natuurlijk weg.

Neemt niet weg dat Jamie een vakman blijft en dat zijn sound toch iets verruimt, mede dankzij het matig gebruik van sampling.

Supertalent deze Cullum.

Op z'n minst even overtuigend jazzy album dan voorganger.

Ik màg hem wel, dit kleine brutale opdondertje !
4 stars ! ****

Social_Mask
De beste man heeft volgens mij al een nieuw album. Het was denk ik weer een cover album..

Geweldigenoten
Goed album, waar ik een versie heb zonder track 14, maar met een bonus-cd met 2 live-nummers. Lekker gevarieerd, jazzy en vrolijk, zonder dat ik ook maar 1 nummer van dit album kende

avatar van Reijersen
1,5
Jamie doet hetzelfde trucje nog een keer over, en dat heb ik nu wel gehoord, heb er wel weer genoeg van. 2,5 ster.

avatar van lennon
Hoge verwachtingen na zijn voorganger, viel een beetje tegen..

Leuk gemiddeld album, maar de interesse in een volgende plaat is wel een beetje weg

avatar van Ronald5150
Jamie Cullum brengt prettig in het gehoor liggende jazz en pop. Hij is een meer dan prima pianist. In tegenstelling tot zijn vorige plaat is "Catching Tales" wat gevarieerder en is er meer sprake van een onderhuidse spanning. Dat is maar goed ook, want deze plaat klinkt regelmatig iets te glad en wellicht te overgeproduceerd. Daarnaast vind ik de stem van Jamie Cullum wel heel erg vlak en varieert hij er mijn inziens te weinig mee. Dan vind ik 14 nummers een hele lange zit. Deze plaat heeft zeker zijn momenten, maar voor mij ligt dat meer aan de muzikale composities, dan aan de vocale prestaties van Jamie Cullum.

avatar van Twinpeaks
Meer van hetzelfde , maar niet beter . Wel vind ik de muzikale omlijsting wat meer solide dan de voorganger. Prima plaatje voor op de achtergrond . Niks meer niks minder . 3 sterren