Silver Jews - The Natural Bridge (1996)

Label: Drag City

1. How to Rent a Room (3:02)
  2. Pet Politics (4:04)
  3. Black and Brown Blues (4:05)
  4. Ballad of Reverend War Character (3:47)
  5. The Right to Remain Silent (2:37)
  6. Dallas (4:14)
  7. Inside the Golden Days of Missing You (2:26)
  8. Albemarle Station (3:41)
  9. The Frontier Index (3:38)
  10. Pretty Eyes (4:12)
avatar van Omsk
Hun minste? Misschien, maar The Frontier Index is briljant.

Minste? Ik vind dit na American Water juist de beste (ken alleen Tanglewood Numbers nog niet). Het voelt als een blueprint voor die fameuze (en fantastische!) opvolger.

Bovendien staat misschien wel mijn favoriete Silver Jews-liedje erop, namelijk Black and Brown Blues:

When I go downtown, I always wear a corduroy suit
cause it's made of a hundred gutters that the rain can run right through
but a lonely man can't make a move, if he can't even bring himself to choose
between a pair of black and a pair of brown shoes

Mooier worden songteksten niet snel hoor.

Dit is natuurlijk hun beste lp. Frontier Index is een van de beste liedjes tekst & muziek die ooit zijn gemaakt. Wou dat ik zo'n talent had. Met of zonder hulp van Mr. Malkmus, David Berman is bij vlagen geniaal.

avatar van Jazzthieve
Saai gedoe, wat indie-rock/singer-songwriter eenheidsworst dat allemaal op de vlakte blijft. Niet slecht maar daar is ook alles mee gezegd.

Klote, las het net, David is overleden begin deze maand. De man die het geniale the Frontier Index heeft geschreven, 1 van de allermooiste liedjes ooit gemaakt", met de briljante strofe "
"Boy wants a car from his Dad, Dad says, first you gotta cut that hair
Boy says, hey Dad, Jesus had long hair, and Dad says, that's right son, Jesus walked everywhere"

Thank you David, rest in peace

Jazzthieve schreef:

Tja, als jij een score van Cave beter vind dan any van zijn studio albums is dat misschien een beetje saai.....

avatar van Jazzthieve
Grootfaas schreef:

Ja, en dat heet dan persoonlijke voorkeur. Best zielig om even in iemands scores te gaan neuzen om toch maar eens wat te kunnen zeggen dat wat zou moeten lijken op een argument of zo. Als je het niet eens bent hou dan dergelijke commentaren voor jezelf.

Jazzthieve schreef:

Inderdaad van mij een misplaatste reactie, excuus