Silver Jews - American Water (1998)

Label: Drag City

1. Random Rules (3:59)
  2. Smith & Jones Forever (3:18)
  3. Night Society (2:17)
  4. Federal Dust (4:01)
  5. People (4:43)
  6. Blue Arrangements (4:38)
  7. We Are Real (4:22)
  8. Send in the Clouds (5:24)
  9. Like Like the the the Death (3:59)
  10. Buckingham Rabbit (4:57)
  11. Honk If You're Lonely (2:47)
  12. The Wild Kindness (3:54)
Meer dan alleen een goeie voor pavement fans...

Suburban Kids with Biblical Names, een indiebandje, is vernoemt naar een zinnetje uit het nummer 'People'.

avatar van Omsk
People is dan ook een relax nummer. Toffe lamzakkerige muziek om zo af en toe eens op te zetten.

avatar van timhardt
ergens tussen pavement en lou reed: 4*

The Deftone
Mooi album van Silver Jews.
Net als Bright Flight, die na deze komt, heeft deze plaat een aantal erg mooie nummers zoals People en Random Rules.

avatar van lost in music
Heerlijk album dit!!
Heerlijke melodieën, lekkere gitaar lijntjes, grappige teksten die vast ook ergens over gaan of niet natuurlijk.
Muziek voor zwoele zomer avonden of bitter koude winterse schaatstochten.
Maar dit is een blijvertje!

When they turn on the chair, something is added to the air.....forever.

4,5 ster met grote kans op 5.

avatar van heicro
Ben ik de enige die zijn monotome, vlakke stem na drie liedjes niet meer kan aanhoren?

avatar van itchy
Vast niet.

avatar van ZERO
Hoewel ik (al behoorlijk lang) een redelijk grote fan ben van Pavement, wist ik niet van het bestaan van deze band af. Toevallig ontdekt nadat 'Random Rules' passeerde op Spotify.

timhardt vat het wat mij betreft samen: ergens tussen Pavement en Lou Reed. Het geluid van Pavement met de zang van Lou Reed, dat kan niet anders dan goed klinken, denk ik dan

Het album is wat mij betreft ook over de gehele lijn goed, al springt de opener er voor mij wel uit. Als overige favorieten heb ik 'Honk If You're Lonely' en 'Blue Arrangements' aangeduid, al zou dat op een ander moment zomaar anders kunnen zijn.