Kula Shaker - Kollected (2002)

Label: Columbia

1. Sounds of Drums (4:48)
  2. Into the Deep (3:47)
  3. Grateful When You're Dead / Jerry Was There (5:42)
  4. 108 Battles (Of the Mind) (2:47)
  5. Start All Over (2:36)
  6. Hey Dude (4:09)
  7. Drop in the Sea (2:30)
  8. Shower Your Love (3:38)
  9. Hush (2:55)
  10. Tattva (3:45)
  11. 303 (3:10)
  12. Light of the Day (2:33)
  13. Mystical Machine Gun (4:26)
  14. Ballad of a Thin Man (5:06)
  15. Dance in Your Shadow (2:37)
  16. Govinda (18:24)
Erg overbodig om een verzamelaar uit te brengen als je slechts 2 albums hebt afgeleverd.
Toch vond ik het destijds erg jammer dat ze uit elkaar gingen.
Het was een sympathiek bandje en ik heb live erg van ze genoten.

avatar van Spliffy McGreen
aERodynamIC schreef:
Toch vond ik het destijds erg jammer dat ze uit elkaar gingen.
Het was een sympathiek bandje en ik heb liver erg van ze genoten.

ja je hebt gelijk.. Nou met The Jeevas kun je nog een beetje genieten!

avatar van EmDee
Duurt Govinda echt zo lang op dit album?

avatar van Jordy
Zal wel een hidden track achter zitten?

avatar van Hans Brouwer
aERodynamIC schreef:

Je hebt helemaal gelijk. Maar de nummers van de twee cd's door elkaar gehusseld, het klinkt dan toch weer fantastisch!! Jammer dat S.O.S. ontbreekt!
Ondanks dat het een overbodige verzamelaar is toch 4,5 punten En ze komen terug!!

avatar van the viking
Klinkt gelijk al goed voor de eerste keer naast Hush,kende ik
Hey Dude achteraf toch ook al ! Voorlopig 3.5* maar waarschijnlijk zal dit binnenkort al worden verhoogd !

avatar van Hans Brouwer
the viking schreef:
Klinkt gelijk al goed voor de eerste keer naast Hush,kende ik

Beste The Viking, hoe kom je nu zo snel aan dit album??
Gisteren heb ik je "getipt" wat betreft Kula Shaker en nu heb je 'm al beluisterd! Is dat het grote wonder van het downloaden?

avatar van the viking
Ondertussen al twee cd's naast bovengenoemde Kollected ook K !

Ballad of a thin man ! wat een geweldig nummer ! Het nummer zit ook in de film Stoned over Brian Jones. Vind hem beter dan het orgineel van Bob Dylan.

ik vind "drop in the sea" erg mooi. We're all just a drop in the sea

avatar van Herr Meijer
Waarom hoor ik nooit Grateful When You're Dead ergens? Kula Shaker komt binnenkort op Haldern, dus ik ben Kollected maar weer eens gaan luisteren, maar wat een prachtig nummer blijft dat toch zeg.

avatar van Thuurke
Twee weken terug gezien op Parkpop in Den Haag. Ze speelden nummer van alle drie de albums, maar het is een groep die live wel staat. Vooral de nummers van de 1e plaat zijn live zeer sterk, Tattva, Govinda, Greatful when your dead en natuurlijk de Deep Purple / Joe South cover Hush.