Jefferson Airplane - Early Flight (1974)

Label: Grunt

1. High Flyin' Bird (2:32)
  2. Runnin' 'Round This World (2:23)
  3. It's Alright (2:15)
  4. In the Morning (6:27)
  5. J.P.P. McStep B. Blues (2:51)
  6. Go to Her (4:00)
  7. Up Or Down (6:19)
  8. Mexico (2:07)
  9. Have You Seen the Saucers (3:38)
Pieter Paal
Dit is een verzamelaar met nog niet eerder op LP uitgebrachte nummers uit de jaren 1966/67 en 70.
De eerste 3 tracks zijn afkomstig van de sessies van 'Takes off'. Toen was Signe Toly Anderson nog de zangeres en Skip Spence de drummer. 'Runnin' 'Round This World' is ook uitgebracht als het b-kantje van de single 'It's No Secret'.
Tracks 4, 5 en 6 komen van de opname-sessies voor 'Surrealistic Pillow'. 'Up or Down' komt van de opname-sessies van 'Bark'. 'Mexico' en 'Have You Seen the Saucers?' zijn in 1970 uitgebracht als single.
'Early flight' is op CD uitgegeven en de heruitgave uit 1997 heeft als bonus-track 'Uncle Sam Blues' dat eigenlijk opgenomen was voor 'Volunteers'.