Simply Red - Simplified (2005)

Label: simplyred.com

1. Perfect Love (3:12)
  2. Something Got Me Started (3:45)
  3. Holding Back the Years (4:19)
  4. More (4:19)
  5. A Song for You (4:08)
  6. Your Mirror (4:14)
  7. Fairground (5:14)
  8. My Perfect Love (3:38)
  9. Smile (3:10)
  10. Sad Old Red (5:45)
  11. For Your Babies (4:24)
  12. Ev'ry Time We Say Goodbye (3:06)
  13. Stars * (4:05)
  14. Perfect Love [Lazy Radio Mix] * (3:11)
  15. Perfect Love [Love to Infinity Sunset Mix - Long Version] * (7:43)
  16. Perfect Love [Love to Infinity Radio Mix] * (3:33)
  17. Perfect Love [Kurtis Mantronik 12" Vocal Mix] * (6:16)
  18. Perfect Love [Motive Hi-lectro Mix] * (6:30)
  19. Perfect Love [Roger's Dirty Sanchez Mix Edit] * (6:43)
  20. Perfect Love [Lee Cabrera's Lower East Side Dub] * (6:00)
  21. Perfect Love [Live in Cuba] * (3:26)
  22. Something Got Me Started [Live in Cuba] * (3:37)
  23. A Song for You [Live in Cuba] * (4:09)
  24. Stars [Live in Cuba] * (4:17)
  25. It's Only Love [Live in Cuba] * (4:30)
  26. Fairground [Live in Cuba] * (6:00)
Veel bekende nummers op dit album! Een Greatest Hits dus?
Nee, het gaat hier om bewerkingen. Veelal krijgen de nummers een zomers, zuidelijk up-tempo sausje. De voetjes mogen van de vloer blijkbaar. En anders is het wel zo'n loom, zwoel, lekker-lui-aan-het-strand-versie. En daarnaast nog een portie soulvolle niets aan de hand ballads en wat jazzy popsongs.

Worden de nummers daar beter van? Naar mijn idee was er niks mis met de originelen dus ik heb er wat gemengde gevoelens bij. Remix cd's vind ik meestal niks, unplugged doet me vaak ook niks en met deze variant kan ik eigenlijk ook niet zoveel.
Prima gedaan. Maar beetje overbodig.

Even los bekeken van al die minpuntjes kom ik uit op 3*

avatar van vanh
Tja, wat kan ik zeggen over Simply....simpelweg heel goed. Live uitmuntend.
Deze cd echter wat minder. De nummers worden er niet beter op in een nieuw jasje. Jammer. Dit doet echter niks af aan de kwaliteiten van deze formatie.

avatar van Fianosther
ik kan niet anders zeggen dat a perfect love, ronduit slecht is. ik irriteerde me mateloos aan dat nummer en dan vooral de attitude van de zanger in de clip.. bleh.

Wat een vreselijk goedkoop en donkere cover.
Past totaal niet bij deze cd...
Jammer, jammer, jammer.

avatar van Hans Brouwer
vanh schreef:
Simply Red nummers in een nieuw jasje. Gebruiker Vanh vindt het er niet beter op worden. Ik deel zijn mening niet . Nu eens geen (zoveelste) greatest hits album maar een album met reeds bestaande Simply Red nummers overgoten met een nieuw sausje. De muzikale vakmanschap druipt er, zoals wij van Simply Red gewend zijn , wederom vanaf. Dit album is een absolute aanrader voor een ieder die Simply Red een warm hart toe draagt en de oude nummers eens vanuit een andere invalshoek wil beluisteren. Zoals ik dus . 4,5*

De videoclip "Perfect Love" heb ik nooit mogen aanschouwen . "Perfect Love" is een heerlijk nummer (hoor ik daar Carlos Santana meespelen of lijkt dat maar zo ). En is dus he-le-maal niet zo slecht als wat hier boven door sommige gebuikers wordt beweerd. In tegendeel zelfs .

Ik vind dit een heerlijk album, wat simpel weg lekker weg luisterd...

Al is een nummer nog zo saai, Mick kan met zijn stem alles mooi maken! Daarom vind ik het ook niet erg dat ie sommige nummer sin een nieuw jasje steekt, want het blijft gewoon mooi!