Dixie Chicks - Home (2002)

Country
Label: Columbia

1. Long Time Gone (4:12)
  2. Landslide (3:52)
  3. Travelin' Soldier (5:46)
  4. Thruth No. 2 (4:31)
  5. White Trash Wedding (2:23)
  6. A Home (4:59)
  7. More Love (5:09)
  8. I Believe in Love (3:56)
  9. Tortured, Tangled Hearts (3:43)
  10. Lil' Jack Slade (2:26)
  11. Godspeed (Sweet Dreams) (4:44)
  12. Top of the World (6:01)
Long Time Gone is het enige nummer wat ik van deze cd ken. Leuke country feeling.

avatar van T.O.
Deze dames waren toch ook aanvankelijk tegen de oorlog in Irak?

Samen met Taking the Long Way hun beste album. Album in bluegrass stijl met humor (White Trash Wedding), maar ook erg serieuze en gevoelige nummers (More Love, Travelling Soldiers). Alles is unplugged, maar album heeft erg veel energie.

avatar van predator
Een aantal mooie nummers, maar voor mij toch té country. Ik vind Taking the Long Way toch beter te genieten.

avatar van postpunker
Lil' Jack Slade is een lekker bluegrassnummer.

avatar van Gladius
mooie cover van Patty Griffins 'top of the world'

avatar van Gert P
Heb er nog een 13 nummer op en zal wel remastered zijn, had de live dvd al maar ook dit is een prima plaat met vooral voor mij God speed en top of the world.

avatar van ChrisX
Heeft iemand de Amerikaanse editie met dvd van dit album? Zo ja, kan iemand me dan misschien melden wat voor Regio die dvd heeft? PAL of NTSC boeit me niet want m'n speler en tv heeft daar geen moeite mee maar ik wil m'n speler nog niet 'hacken' naar regio-vrij i.v.m. lopende garantie-termijn.

Hallo ChrisX

Een beetje een late reactie, ik heb de editie met dvd echter dit is geen Amerikaanse maar een
Europese uitgave (limited edition).
De CD heeft drie extra nummers en de dvd nog vier live nummers die niet op de cd staan.
De versie van de dvd is PAL.
Wellicht heb je hier iets aan.

avatar van Hendrik68
Leuk een berichtje over de Dixie Chicks. Heb zelf geen CD's van ze, maar ken de meeste albums redelijk. Ik vind dit een van de mooiste, meer bluegrass dan country. Dit is bepaald geen standaard country bandje. Deze dames maken uitstekende muziek. Van pure country (Wide open spaces, meer dan 12 miljoen verkochte exemplaren) naar bluegrass (deze dus) tot meer mainstream folkrock (Taking the long way). Tegelijk ook de enige 3 die ik ken. Moet eigenlijk maar eens wat werk aanschaffen.