The Smiths - This Charming Man (1983)

Label: Rough Trade

1. This Charming Man (Manchester) (2:42)
  2. This Charming Man (London) (2:45)
  3. This Charming Man [New York Vocal] * (5:33)
  4. This Charming Man [New York Instrumental] * (4:17)
  5. This Charming Man [Peel Session] * (2:42)
  6. This Charming Man [Single Remix] * (2:44)
  7. This Charming Man [Original Single Version] * (2:41)
  8. Accept Yourself (3:53)
  9. Wonderful Woman (3:07)
  10. Jeane * (3:03)
avatar van mic
mic
Wonderful Woman!

fastpulseboy
voor zover ik kan uitvogelen bestaat ie niet in deze vorm....
er zijn verschillende 12"es en 7"es en cd singles maar allemaal met maximaal 4 nummers er op....

avatar van Jean Rene
Jawel, dit is een in 1990 uitgebrachte CD reissue met alle versies van dit nummer.

Zijn 3 t/m7 niet gewoon verschillende versies van This Charming Man? Ik ken al die b-sides verder niet, stom eigenlijk...

avatar van Jean Rene
Ja, op deze CD staan alle versies van "This charming man", dus nr.1 t/m 7 zijn allemaal remixen, samen met "Wonderful woman" van de originele 12".

fastpulseboy
heb jij dat ding?
verkopen?

avatar van Reint
Hmm, ik heb deze nummers wel als een geheel op mijn computer staan.

Stuur maar een berichtje als je geinteresseerd bent.

avatar van johan de witt
Jean Rene schreef:

1992 bedoel je waarschijnlijk. Toen werd deze single als cd-single opnieuw uitgebracht. De tracklisting hier klopt inderdaad niet. Er waren twee verschillende cd-versies, waarvan ik degene heb met Wonderful Woman en Jeane. De andere was idd met al die mixen, maar die heb ik in Nederland nooit in de winkel zien liggen.

avatar van Reint
Ik ook niet. Zou hem wel willen hebben. Maar dat is vooral omdat The Smiths zo briljant zijn.

avatar van Jean Rene
Toch is dit de CD - met deze tracklisting - die ik in mijn bezit heb, gewoon in Nederland gekocht.

avatar van johan de witt
Ach ja, dat is de Amerikaanse versie...

Errug vreemd dat Jeane daar dan niet op staat.

avatar van Reint
Nogal off-topic maar goed: Wij hebben in Dordt een school die Johan de Witt heet, best cool.

Reint schreef:

Natuurlijk ook off-topic: dus je komt uit Dordrecht? Dat treft, ik kom uit Papendrecht! Wat is de wereld toch klein, zomaar een Smithsfan zo dichtbij. Ik dacht altijd dat ik de enige was...

avatar van Reint
Dat dacht ik ook altijd! maar we praten wel verder via pm's.

Ik heb er even over nagedacht: ik ga alles van The Smiths wat op MM bekend is, 5 sterren geven. Het is nog steeds mijn favoriete band en ik vind bijna alles wat ze uitgebracht hebben goed, dus zodoende.

Ook mijn top 10 heb ik aangepast. de nrs 1 t/m 9 zijn allen Smiths-albums/compilaties. Ik heb me al die tijd voorgehouden dat iedere plaats in mijn top 10 voorbehouden was aan verschillende artiesten, maar nu breek ik mijn voornemen en ga voor mijn geliefde band.

OK Computer heb ik daarmee gedegradeerd tot de nr. 10 van mijn top 10. Sorry Thom

avatar van Reint
Ah, ik heb ook alles 5 sterren gegeven, alles wat ik ken althans. De enige mindere nummers zijn Golden Lights, en in wat mindere mate, Death At One's Elbow.

avatar van Reint
Mijn hele top 10 aanpassen voor The Smiths gaat me dan weer wat ver, twee platen vind ik meer dan genoeg. Wel hebben ze nog steeds twee platen in mijn persoonlijke top 3 staan.

yoeridedeygere
en wat een prachtige hoes

Misschien heeft iemand het al gezien: mijn top 10 ziet er inmiddels al weer anders uit. Niet dat ik van mijn geloof ben afgestapt hoor...

avatar van TerryA
fastpulseboy schreef:
voor zover ik kan uitvogelen bestaat ie niet in deze vorm....

zo ver ik kan herinneren kwamen 2 CD versies van deze single uit in de jaren 90 via Warners (1983 zou voor de originele vinyl versies geweest zijn via Rough Trade en in 1983 kwam deze volgens mij niet op CD) - ik heb ook die 2 reissues op CD van de jaren 90 en zal gaan kijken voor de correct track listing.
Wel weet ik dat op 1 van de CDs stonden 6 of 7 versies van This Charming Man en dus geen Wonderful Woman, terwijl op de andere Cd stond This Charming Man met ongeveer 3 andere songs.
ik kom er op terug

avatar van TerryA
ik zou op eerdere bericht terug komen over verschillende versies van deze CD:

THE SMITHS - This Charming Man

In GB was "This Charming Man" in 1992 op 2 verschillende limited edition CD singles uitgebracht door WEA (Warners) - beschreven toen als: Part 1 and Part 2 of a 2 CD set. Ze waren toen alleen voor 1 week te krijgen voordat ze weer uit de markt werden genomen.

op een versie (Part 2 of a 2 CD set) waren het alleen de 7 verschillende mixes van deze single (zoals hieronder beschreven van 1 tot 7) en NIET met de oorspronkelijk b-kant "Wonderful Woman" uit de jaren 80.

1 - This Charming Man - (Manchester)

2 - This Charming Man - (London)

3 - This Charming Man - (New York vocal)

4 - This Charming Man - (New York instrumental)

5 - This Charming Man - (Peel Session)

6 - This Charming Man - (Single remix)

7 - This Charming Man - (Original single version)

Op de andere versie (Part 1 of a 2 CD set) was het "This Charming Man" met 3 andere tracks; "Wonderful Woman", "Jeane" and "Accept Yourself". (de original A & B-sides van de 7" en 12" vinyl versies)

Deze release met 8 tracks op MM was de versie dat in Noord Amerika was uitgebracht via Sire Records op 1 maxi single (in November 1992), en had op de hoes ook de beschrijving "Remixes" (op de GB versie is alleen de artwork te zien met foto van Jean Marais, dus alle titles en letters, etc waren op de achterkant). Er zou ook in 1992 een versie in Japan zijn uitgebracht door Warners met 10 tracks (dus de twee Britse versies samen op een CD)

Wat me nu ook intussen opvalt is dat op Part 2 (de CD met 7 verschillende versies van This Charming Man) zes versies hebben hun production datum als 1983, maar track 5 (Peel Session) heeft een productie datum van 1990 toen The Smiths niet meer samen waren!

Ik weet niet wat voor artwork bij de Sire Records maxi single zit, maar op de limited edition versie (Part 2 of a 2 CD set) dat in GB uitkwam via WEA had de CD een mini poster van een unique kleur foto met de 4 leden van The Smiths die buiten een Britse bakker winkel stonden (de foto was genomen door Pat Bellis) rond pasen (easter) - dit is duidelijk vanwege een vrouw dat binnen de winkel staat die een paas ei (easter egg) laat zien uit de raam naar de camera zonder dat de 4 leden van The Smiths dat zelf door hebben.

xtra info: (Nog) niet op MM onder The Smiths releases, maar in 1992 hadden WEA (Warners) ook 2 verschillende limited edition CD singles uitgebracht in GB van "There Is A Light That Never Goes Out" - Op Part 1 of a 2 CD set was het "There Is A Light That Never Goes Out" met 3 andere tracks; "Hand In Glove - LIVE", "Some Girls Are Bigger Than Others - LIVE" and "Money Changes Everything", en op Part 2 of a 2 CD set was het "There Is A Light That Never Goes Out" samen met de drie songs van The Smiths met Sandie Shaw op vocals in plaats van Morrissey: "Hand In Glove", "I Don`t Owe You Anything" and "Jeane". (Het is wel zo dat in deze versie van "Jeane" op CD2 hoor je Morrissey op het eind met backing vocals)

Ik dacht altijd dat London nieuwer was en in de periode van The Queen Is Dead werd uitgebracht.
Als je daarmee je visitekaartje afleverd
Nog altijd een van hun beste nummers.