Nightwish - Wishmastour 2000 (2000)

Finland
Label: Spinefarm

1. Wishmaster (4:24)
  2. Sleepwalker [Heavy Version] (3:08)
  3. Passion and the Opera [Edit Version] (3:35)
  4. Nightquest (4:16)
  5. A Return to the Sea (5:48)
  6. Once upon a Troubadour (7:54)
avatar van Sir Spamalot
Nauwelijks een half uur op de klok, dus is dit een EP, een mini-compilatie of wat anders? Aan de hand van de albumtitel zou je een aantal live-opnames mogen verwachten, maar neen, de Wishmaster World Tour liep toen van 20/05/2000 tot en met 28/11/2000.

Op 05/08/2000 en 06/11/2000 traden ze op in de Biebob in Vosselaar (B), op 07/11/2000 in de Melkweg in Amsterdam (NL). Ondertussen zijn ze dergelijke kleine zalen flink ontgroeid. Ik laat u de verdere details ontdekken op Discogs: https://www.discogs.com/release/1770028-Nightwish-Wishmastour-2000.

Te onthouden, nou ja: zeker nummer vier Nightquest, meer dan nummers vijf en zes (deze laatste door de zwakke zang van Tuomas Holopainen). Te vergeten, heel zeker dadde: de dikke minuut kortere versie van Passion and the Opera, de originele versie op het album Oceanborn is toch andere koek. Verder staan er nog twee video's op.