Django Unchained (2012)

Score / Pop
Label: Loma Vista

1. James Russo - Winged (0:09)
  2. Luis Bacalov en Rocky Roberts - Django (2:54)
  3. Ennio Morricone - The Braying Mule (2:33)
  4. Christoph Waltz en Jamie Foxx - "In That Case Django, After You..." (0:39)
  5. Luis Bacalov en Edda Dell'Orso - Lo Chiamavano King (His Name Is King) (1:59)
  6. Anthony Hamilton en Elayna Boynton - Freedom (3:57)
  7. Don Johnson en Christoph Waltz - Five-Thousand-Dollar Nigga's and Gummy Mouth Bitches (0:56)
  8. Luis Bacalov - La Corsa [2nd Version] (2:19)
  9. Don Straud - Sneaky Schultz and the Demise of Sharp (0:34)
  10. Jim Croce - I Got a Name (3:15)
  11. Riz Ortolani - I Giorni Dell'ira (Days of Anger) (3:06)
  12. Rick Ross - 100 Black Coffins (3:44)
  13. Pat Metheny en Jerry Goldsmith - Nicaragua (3:29)
  14. Samuel L. Jackson, Leonardo DiCaprio en Christoph Waltz - Hildi's Hot Box (1:16)
  15. Ennio Morricone - Sister Sara's Theme (1:27)
  16. Elisa Toffoli - Ancora Qui (5:08)
  17. 2Pac en James Brown - Unchained (The Payback / Untouchable) (2:52)
  18. John Legend - Who Did That to You? (3:49)
  19. Brother Dege (AKA Dege Legg) - Too Old to Die Young (3:43)
  20. Jamie Foxx en Samuel L. Jackson - Stephen the Poker Player (1:02)
  21. Ennio Morricone - Un Monumento (2:31)
  22. Jamie Foxx en Samuel L. Jackson - Six Shots Two Guns (0:05)
  23. Annibale en I Cantori Moderni - Trinity: Titoli (3:04)
  24. RZA - Ode to Django * (5:04)
Track 24 mist: RZA - Ode to Django

Ik blijf een zwak houden voor de Tarantino soundtracks en het is bij deze al niet anders.
Ennio Morricone is weer goed vertegenwoordigd.

Zin in de film? Uiteraard.

avatar van Silky & Smooth
Vette soundtrack van een vette film! Er komen echt sfeervolle, bijpassende soulnummers voorbij! En tussendoor gewoon Rick Ross en 2Pac knallen! Echt super!

avatar van -marco-
Kijk zo uit naar deze movie. De soundtrack is iig al dope, maar kon ook bijna niet anders bij een QT score

Vreemd: bonustrack Ode to Django (The D Is Silent) door RZA is alleen via iTunes te koop maar het staat wel als track 24 vermeld op de achterkant van de cd waar die dus niet op staat

avatar van Vortex
aERodynamIC schreef:

Nu je het zegt ja! Wat raar.
Ook wel jammer dat enkel de songtitels achterop de hoes staan en niet de artiesten erbij.

Verder is het veel klassiek, hoort echt bij een filmscore, en veel rap wat de klok slaat op deze soundtrack.
Na een paar keer draaien wel aardig. Maar haalt het niveau nog niet van bijv. die van Ingl.Basterds of Death Proof.

Gek genoeg vind ik die rap nummers als niet-rap liefhebber juist erg lekker. Vooral James & 2Pac!

Ik heb track 24 gewoon op het net opgezocht en er in mijn iTunes achteraan geplakt. Voel ik me niet schuldig over: moeten ze het maar niet vermelden op het hoesje en het ons vervolgens niet geven

avatar van Raul
Who Did That To You is echt een tof nummer van John Legend!

schrok wel van Pac in die film; `'expect me nigga, expect me like Jesus nigga"

Ik schrok van Rick Ross!

avatar van Harderwiek
Deze ziet er interessant uit. Morgen even beluisteren.

avatar van -marco-
De track van John Legend is geniaal!

avatar van izabella
Weet iemand hoe de tracklist er uitziet wanneer je de nummers invoegt die ontbreken, maar wel in de film te zien zijn?
Ik heb i.i.g. de 2pac track vervangen door de onbesmeurde raploze originele versie en rick ross weggelaten omdat ik een bloedhekel aan de meeste hip-hop heb.

Vind dit dan ook de enige 2 minpunten aan deze soundtrack.

avatar van Thiver
izabella schreef:

De juiste volgorde weet ik niet, maar de ontbrekende nummers staan hier opgesomd.

avatar van Silky & Smooth
De onbesmeurde originele versie zonder 2Pac komt niet in de film voor, dus waarom zou je die op de soundtrack vervangen?

avatar van izabella
Voor een aangenamere luisterervaring, natuurlijk!

Haha, zonde!

avatar van izabella
Ik heb gevonden wat ik zocht:

Django Unchained (2012) - Soundtrack.Net

avatar van Mel24
Machtige film en super soundtrack!

Freedom van Richie Havens staat ook nog niet vermeld..

avatar van Flipm0de
Geweldige film met bijbehorende goede soundtrack, iets wat Tarantino films altijd met zich meebrengen!

Django Unchained vind ik een geweldige film, van het niveau van Pulp Fiction. En weer zorgt Quentin Tarantino ook voor een fraaie soundrack. Een mooie mix van filmmuziek, fragmenten en songs. Een mooie mix van oude nummers en nieuwe. Die oude nummers komen van zijn eigen vinyl en zijn zo, met tikken en al, direct op cd gezet.
Daarnaast staan er opvallend veel goede onbekende, nieuwe of nieuw opgenomen nummers op. Klassieker Freedom maar nu prima vertolkt door Hamilton & Boynton, het schitterende Ancora Qui van Elisa Toffoli, het geweldige Unchained (Payback) door 2 Pac & James Brown, het fraaie Who Did That To You van John Legend & geweldige southern rock van Brother Dege: Too Old to Die Young.
Een prachtige plaat dit!

avatar van -SprayIt-
Een halfje hoger, nog steeds erg onder de indruk. Zoveel afwisseling, maar een constante hoge kwaliteit. Beter dan de film, en die was geniaal. CD is besteld, genieten!

Ik had deze sublieme soundtrack al op cd, maar ik ben toch overstag gegaan en heb 'm op vinyl gekocht. En ja, goedemorgen: wat klinkt dat fijn zeg! Ik vind deze soundtrack nog steeds geen spatje vervelen en mede daarom gaat 'ie naar de 5*.

avatar van lennon
aERodynamIC schreef:

Bij mij is dat dus niet het geval...tot.track 23.