Angelo Badalamenti - Twin Peaks: Fire Walk with Me (1992)

Score
Label: Warner Bros.

1. Theme for Twin Peaks - Fire Walk with Me (6:48)
  2. The Pine Float (4:02)
  3. Sycamore Trees (3:57)

met Jimmy Scott

4. Don't Do Anything (I Wouldn't Do) (7:23)
  5. Thought Gang - A Real Indication (5:36)
  6. The Pink Room (4:02)
  7. Questions in a World of Blue (4:54)

met Julee Cruise

8. Thought Gang - The Black Dog Runs at Night (4:05)
  9. Best Friends (2:12)
  10. Moving Through Time (6:41)
  11. Montage from Twin Peaks (Girl Talk / Birds in Hell / Laura Palmer's Theme / Falling) (5:27)
  12. The Voice of Love (3:55)
neo
Voor een ieder die op deze score stem; deze is dus van de film en niet de serie. Lynch componeerde wat extra muziek en schreef lyrics,waarop notabene Badalamenti zelf zingt! Het titel thema van de algemene serie score met de stem van Cruse staat hier ook weer op. De meer hypnotische combinatie van jazz en synthesizers zitten dan ook echt in de film, waar de op het andere album niet echt aanwezig zijn. Zie hier het andere album

avatar van Lying Mouth
Net zoals de film vind ik deze cd net wat minder dan de tv-serie.

Het mooie aan de TP cd vind ik het open atomosferische geluid, deze cd vind ik erg donker klinken.

avatar van dj maus
Sycamore Trees komt wél uit de serie, namelijk uit de allerlaatste aflevering: de bloedstollende scene waarin Coop uiteindelijk the white lodge (of is het the black lodge?) betreedt.

PRACHTIG nummer!

avatar van Ploppesteksel
Is de film trouwens aan te raden want ik zag hem plots staan in de bibliotheek, maar heb hem toch maar laten staan aangezien ik morgen pas de laatste aflevering van reeks 1 zal zien op Canvas.. dus DJ Maus, gelieve niet te veel te verklappen

avatar van dj maus
De film is de duistere tegenhanger van de serie. Kunt 't beste wachten tot heel de serie is geweest voor je die kijkt, maar verwacht maar het andere uiterste: grijs, grauw en gruwelijk in plaats van het (ogenschijnlijk) vriendelijke van de serie.

Berichten verplaatst naar Angelo Badalamenti en een klein knipje gedaan.

jeko
Eigenlijk heb ik dit album ooit aangeschaft voor The Pink Room, wat zo'n tof nummer is en ik dacht in de film nog een stuk langer!

yorgos.dalman
Opvallend jazzy score voor deze duistere, bij vlagen perverse Lynchfilm. Hoogtepunten hier zijn ongetwijfeld de openings track 'Theme...' (geeft je een beetje zo'n Miles Davis feel...) en het helse 'Pink room'.

yorgos.dalman
Het nummer 'Sycamore trees' gaat mij tegenwoordig ook door merg en been.