Buddy Miller and Jim Lauderdale - Buddy and Jim (2012)

Country

9. Looking for a Heartache
  10. I Want to Do Everything for You
  11. The Wobble
kistenkuif
Oude knarren muziek en daarbij voel ik me prima op mijn gemak. Op de valreep nog net voor het eind van het jaar mijn verzameling binnen geslopen. Twee countrystemmen die losjes tegen elkaar aanleunen, twee gitaren, wat steel, een orgel en een lekker strak rammelende ritmesectie. Het album met evergreens en eigen werk is voorbij voordat je er erg in hebt maar maakt mij zo vrolijk dat ik gewoon weer van voren begin. Heerlijke ongecompliceerde rootsmuziek. Maakt Buddy Miller wel eens een slecht album?

avatar van erwinz
Twee ouwe rotten die lekker muziek maken. Ik had een lekkere plaat zonder al teveel pretenties verwacht. Dat is Buddy and Jim ook, maar de plaat is wel een stuk beter dan ik had verwacht.

Lees mijn volledige recensie op:
De krenten uit de pop: Buddy Miller & Jim Lauderdale - Buddy And Jim - dekrentenuitdepop.blogspot.nl

Erwin

avatar van Ronald5150
"Buddy and Jim" is een fantastische rootsplaat van Buddy Miller en Jim Lauderdale. Deze plaat ademt folk, country, americana en een vleugje blues uit. Mooie authentieke sound dat wordt gecreëerd door een rijk palet aan instrumenten zoals uiteraard zang en gitaar, maar ook fluit, mandoline, bass, steel gitaar, banjo, drums en keyboards. De liedjes zijn een mooie afwisseling tussen uptempo en ingetogen nummers. Vooral de ingetogen nummers zijn van grote schoonheid, waarbij met name de samenzang tussen Buddy Miller en Jim Lauderdale prachtig tot hun recht komen. Los van het fantastische gitaarspel van beide heren, is die samenzang misschien wel het mooiste aspect van deze mooie traditioneel gebrachte rootsplaat.