Clutch - Robot Hive / Exodus (2005)

Label: DRT

1. The Incomparable Mr.Flannery (3:43)
  2. Burning Beard (4:00)
  3. Gullah (4:24)
  4. Mice and Gods (3:56)
  5. Pulasky Skyway (4:09)
  6. Never Be Moved (4:04)
  7. 10001110101 (5:00)
  8. Small Upsetters (2:38)
  9. Circus Maximus (3:42)
  10. Tripping the Alarm (2:25)
  11. 10,000 Witnesses (3:29)
  12. Land of Pleasant Living (4:06)
  13. Gravel Road (5:18)
  14. Who's Been Talking? (3:45)
avatar van Jeanicious
Ik heb de voorgaande albums nog niet gehoord, maar het schijnt dat er een toetsenist is bij gekomen. Ik denk dat dat zeker ten goede is gekomen aan de sound. Lekkere zware rock, met een lekkere groove en dus hier een daar wat franje doormiddel van de toetspartijen.

Burning Beard is één van de beste songs, en is een mooie preview ( presound? ) als je er eens naar wil luisteren.

clutch
de inbreng van het keyboard heeft de gitaren nog wat meer naar de achtergrond geduwd en heeft voor een meer 'groovy' sound gezorgd

wederom weer een briljant Clutch album, hoe kan het ook anders

Joy
kheb me even door een clutch decennia gewerkt

duidelijke invloeden:

monster magnet (zang vooral)
masters of reality

chevelle, doet het me ook erg aan denken

ik vind het tot nu toe wat doorsnee en magertjes, standaard rock,klinkt wel aardig maar om er meteen warm voor te lopen, nee

ik gun het nog wat luisterbeurten, maar meestal, als ik niet meteen gegrepen wordt, denk ik dta ik het verder niet alteveel ga beluisteren

of misschien moet ik het snoeihard draaien (werkt vaak net ff anders:)

Joy schreef:
kheb me even door een clutch decennia gewerkt

duidelijke invloeden:

monster magnet (zang vooral)
masters of reality

chevelle, doet het me ook erg aan denken

of misschien moet ik het snoeihard draaien (werkt vaak net ff anders:)

Clutch is zo'n band die het snoeihard en live heel goed doet. Maar doorsnee kun je ze toch echt niet noemen, de riffjes zijn allemaal wel erg simpel enzo, maar dat wil niet meteen zeggen dat het een doorsnee-bandje is, ze hebben toch een heel eigen, vette sound. Zang doet me ook totaal niet denken aan die van Monster magnet.

bro
heb hem nu nog maar 1 keer gehoort maar laat al direct een positieve indruk achter. clutch zal voor mij nooit een band worden waarvan ik ga zeggen ''damn, nu heb ik écht zin om eens naar dat nummer te luisteren" maar het beluisteren van cd's van hun in hun geheel is wel erg aangenaam.

clutch
Klopt, de nummers zijn allemaal vrij simpel en nodigen je niet uit om 'individueel' te luisteren. Echter, Clutch heeft wel een aantal uitschieters waarbij ik dat soms wel heb. Op dit album is dé uitschieter Burning Beard voor mij.

Joy
onvoorstelbaar dat dit zo populair is

clutch
Clutch populair?? Whahahaha ja dat is een goeie

Clutch is vreselijk ondergewaardeerd

Kingsnake
Wat mensen er ook van zeggen of denken een mening over te hebben.

Deze band rockt!

Neil fallon is een van de betere zangers van de nieuwe genartie rockers.

bas/drums zijn strak en gitaar/bas riffs vloeiend.

Deze plaat groovet van begin tot eind als een uurdurend oorgasme...

Kingsnake
Pulasky Skyway is helemaal niet zo simpel.

Lekker 8/8 afwisselen met 7/8.
En dat orgel dat meerifft,

En de drummer speelt er nog eens een lekkere track met tamboerijn en koebel overheen.
Oog voor detail deze heren.

Joy schreef:
chevelle, doet het me ook erg aan denken

Chevelle recent ontdekt en nu realiseer ik me pas hoe ongelooflijk debiel de vergelijking met Clutch is, echt, hoe kom je d'r bij...

clutch schreef:

Is me vaker opgevallen, dat ze met vergekijkingen komt, die totaal geen hout snijden.
Je gaat je afvragen of ze uberhaupt wel weet heeft van waar ze het over heeft

Kingsnake
Ben wel benieuwd wat 10001110101 betekent.
Is het een binaire code? Daar heb ik nl geen verstand van

clutch
Zou je denken ja, maar volgens de zanger betekent het helemaal niks...

Leuk:

This is the real meaning of the song as told by the lead singer of Clutch.

S&T: Are you a tech-head? You've got a song that looks like binary code ("10001110101") but it doesn't mean anything.

Neil: Yeah it doesn't really mean anything. You know, the fact that it doesn't mean anything has really upset some, a lot of people. I think they're expecting some kind of hidden command. Well the thing is to actually say something in binary code it would have to be a series of ones and zeros that would go on for a considerable length of time.

S&T: Right you'd have three and a half minutes of 1-0-1-1-0-1...

Neil: Yeah. You know I might be able to get the word "Hi" in there but I think that might be a little cutesy.

S&T: Plus you'd never be able to remember it.

Neil: No, no.

avatar van Aghora
Kingsnake schreef:
Leuk:

Haha prachtig nummer vind ik dat. En altijd leuk dat sommige mensen overal wat achter zoeken terwijl deze jongens gewoon lekkere muziek maken niets meer en niets minder

avatar van freakey
Live is Clutch echt ongeloofelijk....

Ozric Spacefolk
Waanzinnig retro-plaat van Fallon en co.

Eerste plaat met Schauer als vijfde lid (orgel). En dat maakt de band nog meer retro-sounding.

Ik ben blij dat de band niet richting de nu-metal is gegaan zoals Korn/Deftones. Ik vind deze ouderwetse rock gemengd met crossoverfunk super aanstekelijk.

Lekker gitaar/orgel riffs, rauwe zang en goede grooves.

Een topplaat.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Burning Beard blijft toch echt een topnummer . Heb dit ooit aangeraden gekregen van een collega, toen we het over Queens of the Stone Age en Kyuss hadden. Helaas kan de rest van het album me niet zo geweldig bekoren.

Ozric Spacefolk
Ik merk dat dit voor velen niet zo'n geweldige plaat is.
Maar wat mij betreft de beste van Clutch.

Waanzinnige riffs, orgelpartijtjes, geweldige drumritmes en tempowisselingen.
Uitstekend gezongen/gebruld door Fallon.

avatar van freakey
Ozric Spacefolk schreef:
Ik merk dat dit voor velen niet zo'n geweldige plaat is.
Maar wat mij betreft de beste van Clutch.

Waanzinnige riffs, orgelpartijtjes, geweldige drumritmes en tempowisselingen.
Uitstekend gezongen/gebruld door Fallon.

Er zijn er meer hoor...