Bettie Serveert - Lamprey (1995)

Label: Brinkman

5. 21 Days (3:23)
  6. Cybor*D (4:01)
  7. Tell Me, Sad (5:18)
  8. Crutches (4:52)
  9. Something So Wild (2:51)
  10. Totally Freaked Out (4:10)
  11. Silent Spring (4:34)
Toch een van de beste Nederlandse gitaarbands van de jaren 90. Ook op Lamprey mooie momenten, nummers met veel afwisseling. Ik mis hier wel een beetje de onbevangen spontaniteit van het debuut. En een te klinisch eindresultaat. Palomine blijft het te kloppen meesterwerk.

avatar van IMPULS
Nou, dat ben ik niet met je eens. Qua songs vind ik Lamprey over het geheel consistenter. Crutches krijgt een krappe voldoende, maar alle andere tracks spatten door het ruige gitaargeweld van Peter Visser. Grote klasse zijn tracks 1, 2, 4 en 6. De rest is klasse.

Smaken verschillen. Ik cind Crutches juist een van de betere nummers. Prachtige melodie, en het melencholieke van Carol van Dijk kleurt perfect bij de gitaar van Visser. Heel bijzonder.

Ik vind de productie van Palomine beter, een eenvormiger geluid.

Qua songs biedt Lamprey dan weer wat meer variatie: ontstuimige rockers, ballades en daartussen van alles en nog wat.

D-ark
Palomine blijft toch veel beter dan dit, maar dit is ook bepaald geen slechte plaat.

avatar van LittleBox
Al een paar jaar het album niet gedraaid en vanwege de nieuwe plaat maar even Lamprey uit de kast gehaald. Ik was even vergeten hoe ongelooflijk geweldig fraai vooral Crutches is. Dit is toch ook echt een prima plaat hoor.

avatar van Frenz
Prachtig album, raakte me meer dan Palomine, de afwisseling, de gitaarpartijen, prachtig