Kajagoogoo - White Feathers (1983)

Label: EMI

1. White Feathers (3:27)
  2. Too Shy (3:44)
  3. Lies & Promises (2:50)
  4. Magician Man (3:41)
  5. Kajagoogoo (3:11)
  6. Ooh to Be Ah (3:12)
  7. Ergonomics (3:10)
  8. Hang on Now (3:23)
  9. This Car Is Fast (3:32)
  10. Frayo (4:15)
  11. Too Shy [Instrumental Mix] * (4:01)
  12. Take Another View * (4:33)
  13. Interview Rooms * (3:24)
  14. Animal Instincts * (2:39)
  15. Introduction * (5:09)
  16. Too Shy [Midnight Mix] * (5:27)
  17. Ooh to Be Ah [The Construction Mix] * (6:37)
  18. Hang on Now [Extended Version] * (6:19)
Behalve Too Shy is het eigenlijk niet zo veel soeps.

Ben ik het absoluut niet mee eens. Het is best wel een fijn album. Ik vind Oh To Be Ah zo'n lekker nummer. Het klinkt fout en gedateerd maar ik lust er wel pap van. Het knalt uit je speakers. Andere leuke nummers zijn Lies And Promises, Hang on Now en natuurlijk Too Shy.

ik vind het nog steeds een lekker album,vooral frayo en hang on now zijn mijn favorieten,destijds was dit het debuutalbum van kajagoogoo,ook zijn opvolger (islands 1984) vind ik nog steeds een heerlijke plaat

avatar van stephan73
Deze band wordt onterecht tussen de slechtere '80s bands geschaard. Terwijl dit toch wel één van de betere bands binnen de New Romantic scene was.
Gewoon lekkere synthi-pop met goede melodieën en een lekkere beat.

avatar van RobbyT
De track "White feathers" was een goeie tweede single geweest.

Ontdekt en geproduceerd door Duran Duran's Nick Rhodes.

avatar van laxus11
vind alleen too shy en ooh to be ah wel leuk

stephan73 schreef:
Gewoon lekkere synthi-pop met goede melodieën en een lekkere beat.

Mee eens. Voor de muziek waren de 80 er jaren op sommige vlakken een ramp, maar er is ook zeker goede muziek gemaakt. Ik vond deze heel redelijk. 3,0

avatar van Artkramer
Geweldig album. Hang on now is één van de beste nummers uit de 80's. Die track blijf ik maar op repeat zetten!

De jaren 80 hebben een slechte naam, maar ik vind dat er toen veel goede pophits zijn gemaakt. Dat kan je van de jaren 90 waarin ik jong was minder zeggen, toen heersten gabberhouse, 2 Unlimited, Mariah Carey, Boyz II men en Celine Dion (met gelukkig ook goede bands als Nirvana en Radiohead). Ik denk toch dat wat betreft hitparadepop de 80s beter waren dan de 90s!

avatar van nico1616
wandercats schreef:

Ik denk dat het halverwege de jaren 80 is beginnen misgaan met de hitparade. In de top 40 stond altijd wel wat bagger, maar tot zo rond 1986 kon je meer dan genoeg parels vinden om de hitparade beluisterbaar te houden. Vanaf Stock, Aitken & Waterman is het helemaal misgegaan.

Kajagoogoo Too Shy is een mooi voorbeeld van een klassehit uit 1983, wat nog net een grand cru jaar was

avatar van adri1982
wandercats schreef:
Ik denk juist dat er in de jaren 90 ongeveer evenveel goede artiesten en bands waren als in de jaren 80, maar dat die vaak door slechtere platen (van o.a. 2 Unlimted, Vengaboys, Captain Jack, Boyz II Men, Backstreet Boys, Marco Borsato (ik noem hem toch maar even op, omdat de nummer 1-positie voor hem bijna een garantie was), Frans Bauer & Marianne Weber, Jan Smit) van de hoogste posities werden afgehouden.
Beste artiesten van de jaren 90 waren o.a.: Pearl Jam, Nirvana, Radiohead, Metallica, Oasis, Verve, Red Hot Chili Peppers, Marillion, U2 (de laatst twee genoemden tot nu toe hadden hun meeste succes in de jaren '80), Underworld, Prodigy, Moby, Air, Daft Punk en Manic Street Preachers. Celine Dion hoort daar niet bij, maar toch kan ik haar zeker wel waarderen als zangeres.
Wat ik echter van deze plaat Kajagoogoo-plaat tot nu toe ken, is 'Too shy'. Middelmatig nummertje (Ik vind 'Never ending story' van bandlid Limahl solo veel mooier).

adri1982 schreef:

Het verschil zit hem denk ik in het volgende: in de 90s was de alternatieve muziek meer zichtbaar, want populairder, en net zo goed als in de 80s (al kan bijna niets uit de 90s voor mij tippen aan The Smiths en The Pixies). In de 80s was de mainstream popmuziek wat mij betreft véél beter dan die uit de 90s. Is ook maar een mening van mij trouwens

avatar van dazzler
Om deze discussie nou uitgerekend bij Kajagoogoo te voeren,
voor mij het voorbeeld van een band die niet verder kwam dan één hit.

Willen maar niet kunnen.
En die Limahl die na één hit dacht het solo te kunnen maken.

Ik ben al vaker voor Kajagoogoo gaan zitten, maar werd telkenmale teleurgesteld.

avatar van adri1982
dazzler schreef:
Kajagoogoo: voor mij het voorbeeld van een band die niet verder kwam dan één hit.

'Big apple' op het album 'Islands' uit 1984 was ook nog een (vrij) grote hit. (Vind ik zelf overigens een goed nummer)

avatar van Alicia
Naast Duran Duran bestonden de bandleden van Kajagoogoo uit dé opvallendste TV personalities van 1983/84, en dan met name Limahl en Nick Beggs. Ik heb ze zelfs ooit live zien spelen, al moet ik dat negatievenalbum opzoeken om te kijken waar en wanneer dat precies was. Na het vertrek van Limahl ben ik ook deze band compleet vergeten. Maar denk nu vooral niet te licht over deze boys. Vooral publiekslieveling Nick Beggs, met zijn hoogblonde vlechtjes en dat lieve engelengezichtje, was en is nog steeds een van de beste basgitaristen. Misschien dat Kajagoogoo zelf niet verder kwam dan een hit (of twee), je bent toch niet de minste als je jaren later bij o.a. Steven Wilson op je Chapman Stick mag komen spelen!

Het album White Feather heb ik wel in mijn bezit gehad, maar de plaat was ook weer snel verdwenen tijdens de grote vinyl opruimbui begin jaren negentig. Ik zag verder geen aanleiding om dit album opnieuw op CD te kopen.

avatar van edje1969
Geweldig nummer Too Shy. Limahl beschikt over een zachte, warm stemgeluid dat vooral in Hang On Now goed naar voren komt (en later solo in Never Ending Story). Van dit album kwamen 3 singles (Too Shy, Ooh To Be Ah en Hang On Now). Juist White Feathers en Ergonomics zijn naast Too Shy voor mij de dragers van dit album. Jammer dat het bij 1 album bleef met Limahl. Baai-de-wee: Nick Beggs is al als zanger te horen op Lies & Promises....