Bettie Serveert - Log 22 (2003)

Label: Hidden Agenda

1. Wide Eyed Fools (5:08)
  2. Smack (2:12)
  3. Have a Heart (4:35)
  4. Captain of Maybe (4:27)
  5. De Diva (6:11)
  6. Given (6:05)
  7. Not Coming Down (2:17)
  8. Cut 'N Dried (2:48)
  9. Log 22 (4:34)
  10. White Dogs (8:20)
  11. Certainlie (4:47)
  12. The Ocean, My Floor (7:04)
  13. The Love-In (2:33)
Captain of maybe vind ik een prachtig nummer. Deze cd is duidelijk gevarieerder dan wat we van ze gewend zijn. Misschien ook wel de reden dat hij het niet zo goed deed.
Ik vind het in elk geval de leukste cd na hun debuut Palomine.

Ik vind Smack wel een geweldig nummerke. De cd nog niet volledig gehoord.

avatar van Ludo
1,5
Na de geweldige comebackplaat Private Suit is dit een teleurstelling. Gevarieerd doch smakeloos. Tot op heden het zwakste album van Bettie. En de opvolger waarvan de titel me ontschoten is deed ook nog niet vermoeden dat ze de creatieve malaise helemaal te boven waren.

avatar van IMPULS
Log 22 is wat mij betreft einde verhaal Bettie Serveert. Het is mij te verantwoorde muziek geworden, hoe gevarieerd Log 22 ook is. Bovendien zijn de composities niet zo sterk meer als ooit. De band levert hier een zwalkend geheel af met kraak nog sma(a)ck. Eerste 2 tracks zijn positieve uitzondering.

EVANSHEWSON
Copieerde dit eens van de bieb en ben blij dat ik er nooit geld aan uitgaf... pffft!

Muziekmakkers!

Wat een negativisme! Ik vind dit een heerlijke plaat. De Diva en Given zijn heerlijke gitaarnummers. En voor ik het weet is de plaat alweer voorbij, echte tripmuziek in mijn ogen. Beter heb ik ze zelden gehoord. Alles loopt lekker door, maar met genoeg stekeligheden om te blijven boeien.

Bettie, ik heb heel erg genoten van Log 22 en doe het nu weer. Trek je niets aan van de zeurpieten hier. Maar dat hoef ik niet te vertellen, jullie doen al twintig jaar wat jullie zelf het beste vinden.

avatar van rolandobabel
Dit album staat bij de beste platen van de 00s:

Best Albums Of The 00s - Rate Your Music - rateyourmusic.com

Nu ga ik hem zeker beluisteren

avatar van Slowgaze
Mij bevalt hij zeker wel, moet ik zeggen. Niet alles vind ik goed, maar Smack is erg sterk, evenals het titelnummer, waarbij ik de vreemde associatie heb dat het als muziek in een reclame had kunnen dienen. De hoogtepunten zijn dan wel weer de langgerekte nummers White Dogs en The Ocean, My Floor. Wat een heerlijk kolkende gitaarclimaxen!