Helberg - Helberg (2012)

2. Hoogovens (4:32)
  3. De Clique (4:12)
  4. Rattengif (4:07)
  5. Astronaut (4:22)
  6. De After, After (3:22)
  7. Ken Je Me (5:35)

met J.A.E.

8. Overzicht (3:49)
  9. Zes (4:35)

met M.O. & Brakko, Manu, ReaZun en J.A.E.

10. Vaak Skafa (4:12)
  11. Hoogovens [Remix] (4:28)
Het langverwachte album van Skafalau en Klaasvaak genaamd Helberg. Helberg is de nieuwe artiestennaam (en tevens de achternaam) van Skafalau, Klaasvaak zorgt voor de beats. De plaat is vanaf vandaag te beluisteren op de luisterpaal: 3voor12 - Helberg - Helberg - 3voor12.vpro.nl. Voor de fans: 13 december is de (gratis) releaseparty in de Ekko in Utrecht met o.a. JAE, tevens is vanaf deze dag het album te koop via GrooveMonks.

avatar van niels94
Dit klinkt veel beter dan Stropstrikkers.

avatar van Kill_illuminati
Beter? Dat durf ik nog niet te zeggen want het was de afwisseling tussen Skafalau en Jae'Mel dat de Stropstrikkers zo sterk maken. Al was die eerstgenoemde wel mijn favoriet rapper van de twee. Vooralsnog zoals ik nu hoor vind ik het erg goed en doet het zeker niet onder voor de twee platen van de voormalige groep van de mc.

avatar van niels94
Ik kon de raps bij Stropstrikkers niet waarderen, hier wel. Loopt veel vlotter, klinkt veel beter. En wat minder geforceerd om de een of andere reden. Al kan ik me nauwelijks identificeren met zijn verhalen, hij komt overtuigend over.

avatar van Rhythm & Poetry

avatar van Kill_illuminati
Rhythm & Poetry schreef:
Deze man kan toch gewoon niet rappen?

Interessant. Waarschijnlijk horen wij beiden iets anders.

avatar van Stapler
Rhythm & Poetry schreef:

Je bent met deze man in de war Rob: Helberg

Heerlijke plaat! Lekkere rauwe teksten en beats!
Eindelijk weer eens wat goede nederlandse hip-hop!

avatar van Sjaakspeare
Heel behoorlijk album. 'Hoogovens', 'Zes', 'Ken Je Me?' en 'Zondeval' zijn wat mij betreft de hoogtepunten.