Hans Zimmer - The Wings of a Film (2001)

Duitsland
Score
Label: Decca

1. Gladiator - Now We Are Free (4:15)
  2. Gladiator - Am I Not Merciful (7:00)
  3. Driving Miss Daisy - Driving (6:00)
  4. Thelma and Louise - Thunderbird (4:00)
  5. The Thin Red Line - Journey to the Line (9:20)
  6. Mission:Impossible 2 - Nyah and Ethan (5:00)
  7. The Lion King - Lea Halalela (6:00)
  8. Power of One - Mother Africa (5:00)
  9. Nine Months - Suite (5:00)
  10. Rain Man - Main Theme (4:00)
  11. True Romance - Main Theme (3:15)
  12. The Lion King - Busa (5:00)
avatar van Daan
Beetje raar om een compilatie cd uit te brengen van Hans Zimmer. Wel leuk dat er ook een nummer opstaat van de film Driving Miss Daisy.

neo
Dit is trouwens geen normale compilatie cd hoor . Het is van een live concert wat Zimmer een paar jaar terug in Ghent gaf! Echt veel gevoel van live filmmuziek krijg je niet afgezien van het applaudisserende publiek.Wat dit album vooral interessant maakt is om te horen hoe anders de nummers worden uitgevoerd live. Zo klinken Nyah and Ethan en Rain Man even goed als op cd. De track van The Thin Red Line klinkt op cd erg spannend, maar is live eens stuk indrukwekkender en klinkt lang niet zo bombastisch bij de climax.De live versie van de 2 nummers van The Lion King zijn ronduit teleurstellend te noemen.Thunderbird slaat in als een bom, de elektrische gitaar zorgt voor kippenvel. De tracks van gladiator werelds mooi, maar wat ik mis op de cd is de live versie van The Battle, die enorm indrukwekkend is, net als het nummer Roll Tide (Crimson Tide). Die staan (net als nog wat andere tracks) overigens wel op een niet te missen bootleg van het concert. 4.5 sterren

avatar van Daan
Is mij ook niet helemaal duidelijk waarom 'The Battle' er niet op staat.

neo
Zoals je misschien al is opgevallen zijn bovenstaande tracks niet te plaatsen in het vakje ''actie'' tracks, wat ook niet de opzet van het concert was. Vandaar dat deze er waarschijnlijk niet opstaat.

avatar van Daan
Zeker te 'heftig' voor het publiek ofzo?

neo
Nee hoor, je denkt toch niet dat daar Zimmer-leken in de zaal hebben gezeten Het ging meer om een algemene sfeer die de uitgaven moest dragen en daar pastte bv dat nummer niet bij.

avatar van timmem
Wanneer ik de eerste tonen hoor van het nummer “Now We Are Free” Krijg ik meteen kippenvel en wanneer Lisa Gerard invalt nog erger, welke versie van het nummer dan ook. De rest is gewoon in een woord prachtig. 4,5*

avatar van Metalhead99
Vooral de Gladiator nummers klinken prachtig! Sowieso een erg sterke plaat. Het is jammer dat er niet meer van dit soort concerten uitgebracht zijn.

avatar van IntoMusic
Hier kan ik alleen maar diep voor buigen en 5 sterren aantikken. Alleen al Thunderbird en Journey to the Line zijn 10 sterren waard.