Marty Wilde - Diversions (1969)

1 stem

Label: Philips

1. The World Stood Up (2:25)
  2. Any Day (1:58)
  3. It's So Unreal (2:47)
  4. Juan the Mexican Boy (2:38)
  5. Zobo (1871 - 1892) (2:24)
  6. Learning to Love (2:26)
  7. Lullaby (2:05)
  8. Ice in the Sun (2:26)
  9. Jesamine (3:41)
  10. Alice in Blue (3:16)
  11. Felicity (3:12)
  12. In the Night (2:59)
  13. Look in My Eyes (3:01)
  14. Abergavenny (2:46)
avatar van nlkink
Marty Wilde was eind zestiger jaren één van een handvol artiesten van voor de British Invasion die rond 1968 een succesvolle comeback wisten te realiseren. Verder had je in de VS Bobby Vee met Come Back When You Grow Up en Dion Dimucci met Abraham, Martin & John. Deze artiesten werden rond 1963 als het ware weggevaagd door de komst van The Beatles en alle daaraan gerelateerde British Invasion muziek maar wisten in de tweede helft van de zestiger jaren sterk terug te komen.
De grote hit van Marty Wilde was in 1968 het vrolijke Abergavenny, over een plaats in Wales. De stijl van de muziek wijkt totaal af van wat men vroeger van Marty Wilde gewend was. Dat hij wel iets meer in zijn mars had bewees ook wel zijn compositie Ice In The Sun, een hit voor Status Quo toen ze nog een psychedelische band waren. Dat nummer, samen met Abergavenny is het enige dat ik van dit album ken, dus onthoud ik me van een beoordeling.
Interessant voor liefhebbers van psychedelica heb ik me laten vertellen.

avatar van Poles Apart
nlkink Heb deze laatst met wat andere albums op LP aangeschaft, zal hem nog eens draaien om te zien of de waardering van ⭐⭐⭐ (uit 2014 alweer) nog iets verhoogd kan worden. De vader van Kim ook, deze Marty.

Ben trouwens eens in Abergavenny geweest, toen ik met mevrouw Poles het Green Man Festival bezocht.

avatar van nlkink
Ik ben één keer dik een week in Wales geweest en ben er vier keer heen en terug via de 'postkoetsroute' met uiteraard diverse stops doorheen gereisd. Abergavenny heb ik niet bezocht, dat zou ik hebben geweten. Wel Portmeirion, wat ik als liefhebber van de BBC serie The Prisoner een hele belevenis vond.
Dat Marty de pa is van Kim was me bekend. Overigens heeft hij met haar en wat kleinkinderen in 2020 nog een heel album opgenomen, Running Together.
Ik heb leuke herinneringen aan het liedje Abergavenny. Heb het als 4 à 5 jarig jochie heel vaak gehoord door het open raam als ik buiten aan het spelen was. Dat kon toen nog; ik woonde in een veenkoloniaal (lint)dorp en de buren woonden 200 meter verderop.