Toto - Livefields (1999)

Label: Columbia

1. Caught in the Balance (6:42)
  2. Tale of a Man (5:14)
  3. Rosanna (6:53)
  4. Steve Lukather- Solo (3:08)
  5. Million Miles Away (4:54)
  6. Jake to the Bone (7:59)
  7. Simon Phillips- Solo (4:21)
  8. Dave's Gone Skiiing (1:09)
  9. Out of Love (3:00)
  10. Mama (2:12)
  11. You Are the Flower (1:55)
  12. The Road Goes On (2:31)
  13. Better World (8:09)
  14. Girl Goodbye (6:14)
  15. David Paich- Solo (4:48)
  16. White Sister (6:21)
  17. I Will Remember * (7:19)
  18. Hold the Line * (4:48)
totale tijdsduur: 1:15:30 (1:27:37)
deze live cd is beter als die uit 1993.
is tevens de eerste tour waar de originele en fantastische zanger Bobby Kimball weer te horen is.
nummers als o.a Million Miles away, Cought in the Balance en White Sister klinken live echt fantastisch.
Toto wordt live met de jaren steeds beter, in 2003 in Amsterdam is het hoogtepunt wat mij betreft, echt kippenvel concert.

Aardige Live cd. Helaas niet de complete set.
Dit wordt weer opgelost door de in mijn bezit zijnde bootleg "Pacifico Dreamfields". Dit is een dubbel cd met het complete concert uit Japan van de Mindfields/Livefields tour.
Mocht je deze bootleg tegenkomen op een cd-beurs...KOPEN.

luister en kijk hier naar een minuut durende clip van White Sister van de Livefields tour

check deze Hold the Line van de Livefields tour, vooral het einde vind ik prachtig

na het lezen van dit (als jullie het al uberhaupt aandurven) zijn jullie........... wel een beetje stil denk ik zo.

avatar van BoordAppel
Allemaal reviews van fans? Lekker overtuigend.

die eerste zei dus dat ie voorheen zelden naar Toto luisterden, alleen de hits die op de radio te horen waren, door deze cd is ie dus fan geworden zeg maar

avatar van BoordAppel
Mijn Frans is niet je van het maar volgens mij zegt hij toch wat anders hoor: dat dit pas hun eerste live plaat is en iedereen lang daarop heeft moeten wachten.

BoordAppel schreef:

ik bedoel de eerste engelstalige reactie, frans ken ik ook niet

Een heerlijke live cd, echt voor de liefhebber van lekkere muziek.

Zijn er ook liefhebbers van minder lekkere muziek dan?

avatar van BlauweVla
Er zijn ook liefhebbers van takkeherrie en zelfs die mensen noemen dat nog lekkere muziek inderdaad

obsessed schreef:

Zijn er ook liefhebbers van minder lekkere muziek dan?

ja genoeg kijk maar eens effe rond op musicmeter

Dan hoef ik niet lang te zoeken hoor

schitterende livecd, die een wereld van verschil is met die uit 1993.
een cd die de echte livesound weet te registreren door ook alle solo's erin te laten, die meestal eruit geknip worden.
enig minpuntje is Rosanna, waarbij Kimball niet altijd zuiver zingt, maar het instrumentale gedeelte is gewedlig weer zoals ook de rest, waarbij vooral die intro kippenvel is.

avatar van bonothecat
N.Y.C schreef:

schitterende livecd, die een wereld van verschil is met die uit 1993.

Ben jij de tweelingbroer van TOTO.....

Er zijn nog meer Toto fans in deze wereld hoor

avatar van vogelaar
Het beste Live album van Toto

Wat weet Kimball zijn stem weer te forceren bij het begin van White Sister...;)

Overigens wel een schitterende live CD. Qua nummer keuze vind ik 'm beter dan LiA.

Dikke 5*

avatar van Lamontagne
Mooi album, het Kimball tijdperk is weer terug dus ook weer songs van weggeweest.

Hoogtepunt van dit album Million miles away prachtig.

4 sterren

FiB
Aardig album, de bootlegs uit dezelfde periode zijn beter, omdat daar volledige concert registraties op staan. Op 'Livefields' ontbreken te veel nummers die wel gespeeld werden:
'99, I'll be over you, I won't hold you back, cruel, Africa, Child's Anthem.

Bovendien houden ze de volgorde van het concert ook niet aan, wat ik erg storend vind. En ... gesprekken tussen de nummers door, band intro, allen weggelaten.

Al met al, een score van 3*

Het is me een raadsel waarom men een 2e CD met 3nummers erbij maakt..

er staan ook 2 videos op, Melanie en Cruel

FiB
Tja, een min-of-meer mislukt multimedia uitprobeerseltje. Voordat de DVD definitief doorbrak. Kun je de mannen niet kwalijk nemen.

Geweldigenoten
Gemiddeld album waar ik niet meer van opgewonden raak. Live in Amsterdam en toch ook in zekere zin Absolutely live vind ik lekkerder klinken.

Jammer dat hier bijna alleen reviews worden gegeven door fans. Leuk voor de rating natuurlijk

avatar van daniel1974nl
Zelden een live cd gehoord die zo goed/mooi is opgenomen....werkelijk perfect uitgebalanceerd geluid.....inderdaad Kimball, en daarmee een hoop oud spul...White Sister en Goodbye Girl, maar ook het nw werk mag er wezen...Mindfields is wellicht een van de beste albums die ze ooit hebben gemaakt. Better World....Kwijl......

Alleen wel jammer dat het niet het complete complete concert is...maar dat wordt door de bootleg uit Japan van dezelfde tour ruimschoots goedgemaakt...Inderdaad...kopen, ook al is ie niet zo goed opgenomen als Live Fields : Die bootleg heeft de volgende set :

Disc 1:
5. A Million Miles Away
6. Mad About You
7. Jake to the Bone
8. Drum solo
9. Dave's Gone Skiing (ending)
10. Out of Love *

6. Paich solo
7. White Sister
8. Child's Anthem
9. Girl Goodbye
10. Band introduction incl. Good Golly Miss Molly with Tony Spinner!
11. Hold the Line

Zoals je ziet, en stuk langer.............

avatar van Marty
Weet iemand waar de eerste cd is opgenomen? De cd zelf vermeldt dat cd 2 in Frankrijk is opgenomen, maar over de eerste kom ik geen info tegen.

JH.
Wat een gruwelijk album zeg. En die solo in I Will Remember is echt bovennatuurlijk mooi!

avatar van Metalhead99
Mooi live album. Is er trouwens bekend onder welke naam de bootleg op de markt is? Ik ben er namelijk naar op zoek/

ichiman38
ik denk een beter livealbum als amsterdam geweldig goed

avatar van Rinus
Uitstekend live album. Goed opgenomen. En een mooie setlist, zonder dat het een greatest hits live wordt.En White Sister is een mooie uitsmijter.