Chris Fortier - Balance 007 (2005)

Dance / Electronic
Label: EQ

1. Global Communication - The Deep (40oz Re-Edit) (5:59)
  2. Floppy Sounds - Entertainment [Carl Craig's Blue Minature Morph Mix] (4:08)
  3. Error Error - It Hits My Hair (Falling Deep) (3:08)
  4. 2 Dollar Egg - 4 Rooms (Fahrenheit) (4:32)
  5. Alex Smoke - Pingu (4:24)
  6. PJ Davy - Sella Dor (8:49)
  7. Agoria - Klub (5:43)
  8. Lindos & Moth - Break Free [DJ Linus' Desert Mama Mix] (7:27)
  9. Kobbe & Nitro - America [Kelly D Mix / 40oz Dub-Edit] (6:38)
  10. Rabbit in the Moon - Timebomb [Original Mix] (4:34)
  11. Slam - This World [Wighnomy Brothers & Robag Wruhme Dub] (2:16)
  12. D Diggler - Raetselrausch (6:10)
  13. 1 UP - Yeahdancetomyrecordbitch [Kiki & Silversurfer Remix] (3:16)
  14. !!! (Chk Chk Chk) - Hello, Is This Thing On? (40oz Re-Edit) (7:54)
  15. HD Substance - Minimo (6:32)
  16. Vector Lovers - Futures in Plastic [Claro Intelecto Remix] (4:53)
  17. Mathew Jonson - Love Letter to the Enemy (5:27)
  18. Jussi Pekka - Propaganda (6:01)
  19. René Breitbarth - Cooling the Plasma (2:46)
  20. Connors & Klingler - Usage (5:13)

met Fay Sephirah

21. 2 Dollar Egg - Naxos (5:20)
  22. Nicholas Wood - Get Lost (6:51)
  23. Floppy Sounds - Open the Door [Fan-Dancing Vampires Mix] (7:52)
  24. Patrick Zigon vs. David Phillips - Con Fusion (Dark Forrest) (6:05)
  25. Borut Margon - Sound of Ignition (5:04)
  26. Lucas Rodenbush - Atmos (4:34)
  27. Lucas Rodenbush - Submerged (3:33)
  28. Bent - As You Fall [Micah Remix] (6:29)
  29. Sinewave - Sinewave * (5:13)
  30. Leigh Dickson - Aerobatics * (2:46)
  31. Anthony Rother - Synthetic * (6:17)
  32. 2 Rare People - Ocean [Transparent Sound Remix] * (5:47)
  33. Mathew Jonson - Behind the Mirror * (9:04)
  34. Direct - Let It Ride * (4:39)
  35. Hardfloor - Skillshot [Mr. Velcro Fastener Remix] * (4:47)
  36. Pascal FEOS - Computer Controlled [Subjekt Remix] * (2:23)
  37. Fraud Star - Work That * (6:55)
  38. Eddie Richards - Dark 1.3 * (4:39)
  39. Effective Force - Diamond Bullet (Act 6: Virtual Power) * (3:59)
  40. Funk Harmony Park - My Truth [Royal Sapien Main Room Remix] * (7:33)
  41. Ramiro Musotto - Raio * (2:25)
  42. David Gilmour Girls - Crackhousewarmingparty [Rub N Tug's Did Somebody Say Crack? Remix] * (7:02)
totale tijdsduur: 2:31:38 (3:45:07)
avatar van YoG
YoG
De eerste cd beluister ik het meest. Eerste paar nummers zijn wat lastig door te komen. Je valt meteen met je neus in de experimentele tech-house.. denk aan het stijltje van Digweed en dan nog wat donkerder, benauwder en analoger, maar met een steady uptempo beat.
De mix wordt eindelijk wakker bij nummertje 9. Van daaruit begin ik meestal met luisteren. De rest van de cd is echt geweldig gemixt met mooie tribal achtige beats, een hoop tech en bombastische klanken. Het nummer van Rabbit in the Moon is wat mij betreft het hoogtepunt van deze Balance, op de voet gevolgd door !!! - Hello, Is This Thing on?, een wat snellere versie van het origineel, een pop/rock nummer

CD2 is heel tech en trancey.. het begint heel hypnotiserend .Het doet me veel denken aan die mooie synthtjes van The Orbs Star 6 & 7 8 9, vooral dat nummer van Vector Lovers.. geweldig spacende paddo deuntjes!
Het nummer van Floppy Sounds begint een ander favorietje te worden. Wat een GEILE beat!! Het lijken wel kutscheten!
Het analoge gehalte is dan allang weer terug zoals de eerste cd; stomende benauwde klanken met frisse beats. De rest van CD2 gaat dan nog meer richting Digweeds straatje en dat is helemaal niet erg

CD3 luister ik zelden.. of misschien wel nooit. Die 808 beats boeien mij niet zo
Het nummer van Hardfloor doet me wat denken aan de remix van LX Patersons Atahualpa remix van System 7's Sunburst.. zo'n zelfde snaarstrakke snaredrum en stuiterende bass