Coroner - Coroner (1995)

Zwitserland
Label: Noise

1. Benways World (0:49)
  2. The Favorite Game (4:31)
  3. Shifter (4:50)
  4. Serpent Moves (6:13)
  5. Snow Crystal (0:37)
  6. Divine Step (6:22)
  7. Gliding Above While Being Below (3:40)
  8. Der Mussolini (3:39)
  9. Last Entertainment (3:52)
  10. Reborn Through Hate (4:02)
  11. Golden Cashmere Sleeper, Pt. 1 (4:57)
  12. Golden Cashmere Sleeper, Pt. 2 (5:01)
  13. Masked Jackal (5:02)
  14. I Want You (She's So Heavy) (7:17)
  15. Grin [Remix] (8:27)
  16. Purple Haze [Live Cut] (3:45)
avatar van ravenstein
Zopas gekocht op eBay.
Ben erg benieuwd naar de "nieuwe" nummers die op dit album - dat eerder als compilatie moet bestemd worden dan als reguliere release - staan.

avatar van ravenstein
Ondertussen al enkele malen beluisters en dit is weer een erg goed album van deze klasseband.
Wat kan men vinden op dit album?
Wel, eerst en vooral enkele nummers uit vorige albums:
Reborn Through Hate (uit het debuut), Masked Jackal (uit Punishment for Decadence), Last Entertainment (uit No More Color), het fantastische Divine Step (uit Coroner's beste, Mental Vortex) en Serpent Moves (uit Grin).
Ten tweede staan er covers op die al dan niet ook op hun vorige albums stonden: Der Mussolini, I Want You en Purple Haze.
Er staat ook nog één remix op en wel van Grin (Nails Hurt) (uit Grin).
De overige nummers (The Favorite Game, Shifter, Gliding Above While Being Below en Golden Cashmere Sleeper, Pt. 1&2) zijn nieuwe nummers.
Als kennismaking met Coroner is dit niet echt perfect, omdat de nieuwe nummers toch meer de progressieve kant van Grin uitgaan en veel minder hevig zijn dan het oudere materiaal.
Maar dat dit vol lekkers staat, daar valt niet over te twisten!

avatar van tomthumb
wow, zelfs een Beatle-cover en nogwel een van m'n favoriete!

avatar van vin13
Ik ben benieuwd of er nog recenter materiaal bestaat omdat ze onlangs dacht ik weer bij elkaar zijn?

avatar van gigage
Heerlijke verzamelaar met een megatrippende Purple Haze aan't eind.

avatar van gigage
De (waargebeurde) telefoonsample in shifter: Elmer Wayne Henley, Jr., tiener en serial killer (Houston begin jaren 70) die net zijn "opdrachtgever en partner in crime (Dean)" heeft omgebracht.
Der Mussolini lijkt een vervolg te krijgen in Faith No More's Crack Hitler (die song schoot me direct te binnen vanwege het gebruik van de stemvervormer). Het origineel is van electropop band DAF
De remix van Grin is dan weer voorzien van electro pop elementen en kan zo in een club gedraait worden. Daar kan een DAF fan waarschijnlijk dan wel weer meer mee dan de gemiddelde metalfan. Ik kan het niet laten om het volume nog maar eens een standje omhoog te schroeven.

avatar van gigage
Deze staat steevast op mijn mp3 speler. Krijg hier niet snel genoeg. Genoeg nieuw materiaal om deze toe te voegen aan je playlist. Fantastische soloos ook. Af en toe lopen de rillingen over je lijf.
Oh no , not again, please, not again. Mama? Yes, baby? (Serial killer in Shifter)

avatar van gigage
Op de metal market onlangs op Fortarock deze op CD kunnen scoren. Online kom je de andere Coroner albums nog tegen in hun 2018 heruitgave en tevens op diverse streamings sites. Maar deze niet. Iets met nopjes en er helemaal in zijn.

avatar van gigage
Nieuw album op 14 mei a.s. Of de aankondiging al officieel is weet ik niet maar als de concertzaal je aankondigt met Die exklusive Albumrelease-Show der internationalen Metal-Giganten Coroner! dan ga ik daar maar vanuit, toch? Tot die tijd zet ik deze Coroner maar op repeat...(uhh.. Let 's not)

avatar van gigage
Nieuw album release show is verzet naar 8 oktober en gedownplayed naar EXKLUSIV die LIVE PREMIERE eines NEUEN SONGS des upcoming Studio Albums präsentieren
Maar ze spelen wel w a t festivals in juni.