Green Day - Insomniac (1995)

Punk / Rock
Label: Reprise

1. Armatage Shanks (2:16)
  2. Brat (1:43)
  3. Stuck with Me (2:15)
  4. Geek Stink Breath (2:15)
  5. No Pride (2:19)
  6. Bab's Uvula Who? (2:08)
  7. 86 (2:47)
  8. The Panic Song (3:35)
  9. Stuart and the Ave. (2:03)
  10. Brain Stew (3:12)
  11. Jaded (1:30)
  12. Westbound Sign (2:13)
  13. Tight Wad Hill (2:01)
  14. Walking Contradiction (2:31)
  15. I Wanna Be on T.V * (1:17)
  16. Welcome to Paradise [Live] * (4:06)
  17. One of My Lies [Live] * (2:25)
  18. Chump [Live] * (2:39)
  19. Longview [Live] * (3:30)
  20. Burnout [Live] * (2:03)
  21. 2000 Light Years Away [Live] * (2:49)
Lekkere punk/pop/rock!
Vooral de combo Brainstew-Jaded is erg goed op dit album.
Vrolijke punk met grappige en soms scherpe teksten

deze cd komt nog uit de tijden dat ze leuk waren. de green day van nu.. neej niets voor mij

Brainstew/Jaded is leuk, maar verder vond ik dit maar een overbodige herhalingsoefening na Dookie.

avatar van Dielie
SpineGlass schreef:

Idd, en insomniac vond ik dan zelfs iets beter dan de superplaat "Dookie".

Allmusic
The Panic Song, Brain Stew/Jaded

avatar van Darkshines
Ik moet als Greenday-fan concluderen dat dit een bijzonder slechte plaat is(de minste van alle) die leunt op het succes van Dookie.
Kerplunk vond ik nog beter vanwege meer afwisseling.
Gelukkig realiseerde greenday zich net op tijd dat ze hun muziekgrens moesten gaan verleggen en dat hebben ze dus ook gedaan.

1,0
waarom ik dit album nog heb liggen is nog steeds een raadsel

geinteresseerden mogen me altijd mailen
een 1,0 staat wel op zn plaats vind ik

Schitterend album! Vind ik een stuk leuker dan Dookie, erg catchy nummers zitten ertussen zoals Bab's Uvula Who?

Netzo goed als Dookie maar erg anders. Dit kun je dus echt geen herhalingsoefening noemen he. Deze songs zijn sneller en hebben een meer punky feel. 4*

avatar van gameg
ik vind deze plaat ook leuker dan dookie!!
alleen vaag dat t eerste nummer niej op de greatest hits staat

Gowed album

avatar van Tijn79
Ik heb altijd al in dubio gezeten of ik deze plaat beter vind dan zijn voorganger.
Ik verkies toch Dookie, maar it's a close call.
Het mooie aan deze plaat vind ik dat hij eigenlijk bestaat uit zogezegde leftovers van z'n voorganger, maar toch een wat ander geluid laat horen.

Een Green Day classic, 4 sterren.

avatar van thetinderstick
Deze doet naar mijn mening nauwelijks onder voor Dookie. Het is wat rauwer maar nog steeds heerlijke pretpunk. Bijna alle nummers vind ik sterk, maar 'Armatage Shanks, 'Stuck With Me', 'Geek Stink Breath', 'Panic Song', 'Stuart And the Ave.', 'Westbound Sign', en 'Walking Contradiction' zijn echt klasse. 'Brian Stew' / 'Jaded' moet ik ook niet vergeten. 4*

D-ark
Brain Stew/Jaded is toch ver weg een van de beste green day en pop punk liedjes ooit. Alleen de plaat is wat te wisselvallig en inwisselbaar.

avatar van SoNick
Stuck With Me is echt een heeel lekker nummer! Voor de rest een zeer acceptabele plaat, die zich nergens écht onderscheidt zoals Dookie dat bijvoorbeeld wel doet (met Basket Case, When I Come Around etc.)

avatar van Arno
Een zeer fijn album van de heren van Green Day. Deze Insomniac moet zeker niet onderdoen voor het betere werk (dat daardoor ook niet 'beter' kan worden genoemd). Nummers als Brain Stew en zeker The Panic Song zou ik haast fantastisch durven noemen. Mijn €2,75 waren dus lang niet slecht besteed

avatar van xrockerx
ondegewaardeerde plaat!

avatar van SoNick
Toch wel het minste Green Day album dat ik bezit, samen met Shenanigans, maar dat is een b-sides (heb ze allemaal vanaf Dookie)

xrockerx schreef:
ondegewaardeerde plaat!

Inderdaad, zelfs een zéér ondergewaardeerde plaat!

Darkshines schreef:

Hoe kan ie nu toch leunen op het succes van Dookie?
Hij lijkt niet eens op Dookie. :s

PriestMaiden
Niet slecht dit album. Nimrod vind ik beter dan deze. Walking Contradiction heeft wel toffe clip

avatar van GiantsNY
Na Dookie, wat mij betreft de beste Green Day plaat die er is.

avatar van Sibren
Wow! This takes me back!
Een van de eerste platen die ik ooit heb aangeschaft. En op zich niks mis mee. Catchy punk. Waar voor de rest niet veel bij zit.
Toch 3*

avatar van Stalin
Sibren schreef:
Wow! This takes me back!
Toch 3*

Wat doe jij in vredesnaam bij een album van Green Day ?
Ga eens als de gesmeerde bliksem stukjes schrijven bij een album van een of andere ongewassen hippie waar je platenkast van bol staat...

GiantsNY schreef:
Na Dookie, wat mij betreft de beste Green Day plaat die er is.

Precies!

Insomniac is een erg lekkere cd, met verfrissende nummers en een goede sound over het geheel genomen. Persoonlijke favorieten zijn Suck With Me, Armatage Shanks, 86 en The Panic Song. Enig nadeel aan deze plaat is dat ie wat aan de korte kant is, na amper een half uuris het al voorbij. 4*

avatar van Don Cappuccino
Minder dan Dookie, maar nog steeds heel erg goed. Enorm pakkende nummers met de geweldige baspartijen van Mike Dirnt. De gitaarsound is iets heavier, dat hoor je heel erg goed op Brain Stew wat geweldig word vervolgd door Jaded. 4,5 ster.

avatar van royals
Ik was ten tijde van Dookie en Insomniac zo'n fan dat ik alles wilde hebben wat ze uitbrachten. Ik heb ook nog de Geek Stink Breath single. Inderdaad net als Smash & Ixnay van The Offspring maakte Green Day ook twee klassiekers op een rij. Voor mij doet deze nauwelijks onder voor Dookie alleen klinkt iets rauwer. Geek Stink Breath, Stuck With me, Brat, Jaded, Walking Contradiction hadden zo op de voorganger kunnen staan. Hierna was ik niet zo'n fan meer door de minder helder klinkende en vagere Nimrod.

1,0
Deze cd kan mij helaas niet bekoren. Weet niet zo goed waarom maar als hij aanstaat zit ik hem altijd af in tegenstelling tot bijvoorbeeld Dookie wat ik een lekkere plaat vind.