Die Krupps - II: The Final Option (1993)

Duitsland
Electronic / Rock
Label: Rough Trade

1. Crossfire (4:42)
  2. Language of Reality (4:09)
  3. Bloodsuckers (3:53)
  4. Fatherland (4:10)
  5. To the Hilt (4:48)
  6. Iron Man (4:33)
  7. Inside Out (4:20)
  8. Paradise of Sin (4:06)
  9. Worst Case Scenario (4:19)
  10. Shellshocked (3:34)
  11. New Temptation (3:57)
avatar van notsub
Die Krupps heb ik met deze CD leren kennen en de nummers Bloodsuckers en Fatherland behoren tot hun allerbeste werk. Deze industriële muziek haalde de zware gitaren binnen in de dance scene en dat leidt tot een prachtige mix van metal en electronica. Bloodsuckers is een giftig en driftig nummer in een stijl waarin Ministry destijds uitblonk. Fatherland is juist een gevoelsnummer met een actuele boodschap in de tekst. De band tapte niet uit één vaatje en was een interessante pionier in het industriële circuit.

avatar van Joy4ever
Voor mij is Die Krupps onlosmakelijk verbonden met het nummer To the Hilt. Menig keer gehoord op MTV destijds. Heerlijk nummer.