Adrian Younge Presents The Delfonics - Adrian Younge Presents The Delfonics (2013)

Soul
Label: Wax Poetics

1. Stop and Look (And You Have Found Love) (2:45)
  2. Lost Without You (3:00)
  3. True Love (2:53)
  4. Silently (2:35)
  5. Enemies (1:57)
  6. To Be Your One (2:59)
  7. Stand Up (2:47)
  8. Just Love (2:11)
  9. So in Love with You (1:33)
  10. I Can't Cry No More (3:09)
  11. Lover's Melody (2:36)
  12. Party's Over (3:04)
  13. Life Never Ends (2:50)
avatar van Glaciers of Ice
Dit gaat een topper worden, daarvan ben ik overtuigd.

Rene1979
Klinkt tot nu toe nog wel goed.

Rene1979 schreef:
Klinkt tot nu toe nog wel goed.

Herstel dit klinkt voor geen meter wat een irritante stem heeft de zanger(es)?? Ik luisterde aandachtig maar na twee drie nummers wilde ik al bijna me laptop uit het raam sodemieteren.. nee dit is niet voor mij,

avatar van shaadiq haynes

LOL

avatar van hawkins
Rene1979 schreef:

Zeer herkenbaar. Heb een soortgelijke ervaring gehad bij dit album.

avatar van Silky & Smooth
Volgens mij zijn het 3 mannen. Mijn eerste indruk na één luisterbeurt is erg goed!

avatar van Glaciers of Ice
Ik heb dit album nu 3x beluisterd en instrumentaal zou ik het tussen de 4.5* en een 5* geven. Heel erg goed geproduceerd door Adrian Younge en wellicht zelfs beter dan zijn voorgaande werk met Venice Dawn.

Met de zang hier is ook zeker niets mis en Hart zingt nog altijd niet vals, sterker nog hij zingt hier nog gewoon erg mooi. Luister anders naar de vroegere klassiekers uit de jaren 60 en 70 voor meer van zijn werk om het te vergelijken. Zijn stem is natuurlijk iets minder, maar het verschil is niet zo groot. Ik vind het knap dat ze mijn aandacht nog zo goed weten vast te houden ondanks dat Hart bijna 70 jaar oud is. Een klein minpunt: op sommige momenten de achtergrondvocalen.

Dit is gewoon een plaat die werkt; soulvolle producties met soulvolle zang. Het wordt nergens legendarisch op het gebied van vocalen, maar de samenwerking tussen Younge en Hart is me erg goed bevallen.

avatar van Silky & Smooth
Ik moet bekennen dat ik Adrian Younge niet ken (The Delfonics evenmin) en dat ik puur op de cover ben afgegaan, maar ik ben positief verrast! Muzikaal is dit echt een meesterwerkje. Sterke instrumentaties die per nummer een overtuigende sfeer neerzetten.

Vocaal is dit grotendeels ook genietbaar. De eerste luisterbeurt vond ik de stem echt geweldig, na de tweede beurt twijfelde ik; de schelle stem is bijzonder, maar ergens klinkt het kinderachtig, een soort parodie ergens op. Uiteindelijk vind ik die stem toch wel heel vet, al stoort het af en toe wel. Soms denk ik: een afwisselende diepe, lage stem was perfect geweest.

Adrian Younge Presents the Delfonics is een album die een goede kans maakt om in de top-10 te eindigen. Warme, sfeervolle soul die mij in ieder geval wel heeft overtuigd!

(Weet iemand waar ik de muziek van True Love van kan kennen?)

avatar van Glaciers of Ice
Gewoon nog een halfje erbij. Uitstekende album en inmiddels heb ik een stuk minder last van eerdergenoemde kanttekeningen.

avatar van Rhythm & Poetry
Rene1979 schreef:

Die man zingt juist zo mooi.

Ja vindt je Rob..

Rhythm & Poetry schreef:

Die man zingt juist zo mooi.

Inderdaad. Zijn stem is apart, maar je moet er maar van houden hè.

avatar van Rhythm & Poetry
Ik ben opgegroeid met de lievelingsmuziek van mijn ouders: Bee Gees. Daarna klinkt alle zang mooi.

avatar van Booyo
1,5
Rene1979 schreef:

Zeer herkenbaar. Bij het eerste nummer kan ik het nog wel aan, maar erna wordt ik al heel snel helemaal kriegel van die schelle hoge stem. Zonde, qua instrumentatie zit het wel snor.

avatar van Glaciers of Ice
Echt een geweldig album. Draai hem nog vaak en het wordt alsmaar leuker. Soms kunnen de vocals wat beter, maar als geheel is het echt briljant in elkaar gezet. Ik sluit een 5* niet uit in de toekomst.