Wintercoats - Sketches (2012)

1 stem

Pop / Folk
Label: Cascine

1. And When We Collide (2:06)
  2. Working on a Dream (4:19)
  3. Blood Prints (4:20)
  4. Forest of Lovers (3:55)
  5. Windmill (3:53)
  6. The Sea Change (3:56)
sxesven
Zomaar twee beschrijvingen:
captivating orchestral bliss pop

Bells and chimes drip from corners, piano keys build from below, bass lines swell and string arrangements dance about. And on top of it all, James' haunting voice hazily rests.

Mooie, warme popliedjes, met een keur aan heerlijke ingrediënten: strijkertjes, galmende fluisterzang, belletjes, reverb, getokkel op piano en gitaar. Het resultaat is een uitstekende plaat waarvan het overheersende gevoel (compassion, volgens het label, en dat vind ik wel mooi gezegd: het is tegelijk hoopvol, melancholisch en nostalgisch) heel mooi in de videoclip van Working on a Dream is gevat. De top comment aldaar verwoordt het gevoel dat deze plaat je geeft misschien nog wel het mooist:

awesomemicawesome schreef:
I don't wanna grow up.

In zijn geheel te streamen op de Soundcloud van het label.